Receptek!

Mint tudjátok imádok sütni főzni,mert nekem ez a szórakozás, de lefényképezni mindig elfelejtem.

De most több recepttel és tippel is jelentkezek.


Tonhalas 


Tonhalas 

Mint tudjátok van valami belső késztetésem, hogy legalább hetente készítsek pizzát.
Imádom, nem feltétlen a megszokott sajt-sonka párosítás a kedvencem, én szeretem a húsmentes, gyümölcsös, sőt még az édes-sós párosításokat is.

De akkor elmondanám mi az alaprecept a tésztát és a szószt illetően.

A tészta nagyon könnyű kb 5 közepes pizzának megfelelő mennyiség.

1 kiló liszt
0,5 liter meleg-langyos víz
1 marok só
1marok cukor 
3 por élesztő, vagy 1-1,5 friss 

Nem túl nehéz még megjegyezni sem.

A lisztet vagy tálban vagy a pulton kiterítjük összekeverjük a sóval, kis lyukat fúrunk a közepére majd beleszórjuk(törjük) az élesztőt és rászórjuk a cukrot és jöhet a meleg víz a közepére, először kanállal szépen elkeverjük, hogy a víz és liszt lágy masszává álljon össze, ezután egyre több lisztet dolgozunk bele a tésztába, majd pedig 10 percig kézzel gyúrjuk tovább, légmentesen lezárjuk fél óráig kelesztjük.

Ez idő alatt elkészítjük a paradicsomos szószt.

Kb fél kiló paradicsomot, megszúrunk egy késsel, majd pedig forró vízzel leöntjük.
1-2 percig hagyjuk a vízben majd leszűrjük és leszedjük a haját.

1 fej lila hagymát ( de lehet vörös is) felaprítunk, olajon egy picit megpirítjuk majd ráöntjük a paradicsomot amit előzőleg megpucoltunk.10 percig főzzük, ezután én szoktam tenni bele egy evőkanál sót és egy pici cukrot, friss bazsalikomot, fokhagymát, oregánót, egy kevés citrom levet és csilit.

Ezután egy kézi botmixerrel simára keverjük, megkóstoljuk és ha van benne valami hiány az pótoljuk.

De nem csak paradicsom lehet az alap.

Mi pl szeretjük a spenótos tejszínes fokhagymás alapot is.

Elkészítse nagyon könnyű.

5-6 gerezd foghagymát meleg olajba nyomunk, egy picit megpirítjuk majd fagyasztott spenótot (tescós ilyen kis gömböcökben van és nagyon olcsó is ) dobunk rá 1-2 marokkal és szépen össze főzzük a spenót enged egy kis levet, de ez nem lesz elég ezért 1 deci vagy több tejszínt öntünk rá, majd sózzuk borsozzuk és összeforraljuk.

Ott van még a tejfölös fokhagymás alap is ha valaki egyiket sem szeretné.

Ez idő alatt a tészta már használhatóvá alakult.

A sütőt előmelegítjük 200 fokra.

A tésztát egyenlő mennyiségre vágjuk és az első adagot megformázzuk, vékonyra nyújtjuk és egy sütőpapíros tepsire tesszük, majd a kívánt szószt és feltétet összedobjuk rajta.

Az én kedvencem a tonhalas (paradicsomos alap-tonhal-paprika-mozzarella) a csirkés (paradicsomos alap-csirke-hagyma-olajbogyó-sajt-sajt-sajt) fetás (spenótos alap-fetasajt-olajbogyó) gyümölcsös (paradicsomos alap-sonka-konzerv ananász-körte-fetasajt-mozzarella)

De mindegyiket nagyon szeretem.


Sajtkrémes kukoricás sonkás


Zöldséges 


Gombás paradicsomos

Egy két megörökített pizza  



Csokoládé és vanília puding karamellizált banánnal.

Ebben csupán csak az a különleges, hogy mi a a csokisba mindig teszünk, néhány szelet étcsokoládét és kakaóport, mert sokkal finomabb valamint a vaníliásba bourbon vaníliás cukrot, vagy vanília rudat.
Sőt néha a tál aljára is kerül egy két kocka csoki is, a tetejére mehet gyümölcs, csokiöntet és tejszínhab.

Sokan nem szereik a pudingot, én sem szeretem másét csak az enyémet meg a páromét meg a mamáét 


Rácsos diós almás pite, karamell öntettel.




Karamell 

Mint kiderült nem is olyan könnyű elkészíteni.

De amit tudok mondani először kevés mennyiséggel érdemes próbálkozni.
Magas falú edényben.
Vigyázzatok mert könnyen megsüthetitek magatokat.

A legjobb változat talán EZ mert lépésről lépésre le van írva minden.

Érdemes kipróbálni mert nagyon finom.




Ez pedig nem más mint az általam készített almás pite.

Tészta lehet sima leveles tészta is, de ha valaki szeret ezzel bíbelődni akkor gyúrhat egyet ő mag is.

Tészta: 

300 g liszt 
1 evőkanál cukor 
1 csipet só
175 g puha vaj (Rama kockamargarint használtam)
6 evőkanál (jeges) víz 

A töltelék, nálam 6-7 darab alma volt vékony cikkekre vágva, 1 evőkanál fahéj,1 csipetnyi szegfűszeg,1 csipet gyömbér, vanília rúd, vagy cukor, de használhatunk mézes kalács fűszerport is, ezután annyi cukorral szórjuk meg az almát hogy kellemesen édes legyen  majd pedig a fűszerek is mehetnek rá, ha megfelelő az ízesítés, akkor egy kevés olvasztott vajjal összekeverjük az egészet és 3-4 evőkanál lisztel, ez fogja besűrűsíteni a híg levét az almának sütés közben.

Tehát vagy leveles vagy sima gyúrt tésztát beleigazgatjuk a pite formába, majd ráöntjük az almát lével együtt, eligazgatjuk és vagy csíkosan vagy pedig teljesen befedjük, én az alma tetejére még szórtam egy jó vastag dió réteget is amit cukorral és fahéjjal kevertem ki, sokkal finomabb volt a pite, a tetejét megkenjük a saját levével és megszórjuk fahéjas cukorral amitől finom ropogós lesz.

180 fokon 25-30 percig sütjük míg az alma meg nem puhul.

Ha kihűlt akkor szeletelhető, és vanília fagyival valamint karamell szósszal isteni téli desszert.
Én az alma közé tettem körtét is, de lehet birsalmát, barackot de még banánt is.

De igazából mindenki készítse saját elképzelése szerint, ami neki ízlik :)



Utoljára pedig egy immun erősítő teát hagytam.

Citromos gyömbér tea (mézzel) nádcukorral.

Egy dió nagyságú gyömbért lereszelünk, hogy a leve ne menjen kárba, mert az is kell.
Egy fél citrom levét valamit a cukrot literes nagy edénybe teszünk hozzáadjuk a gyömbért is és forró de nem forrásban lévő vizet és állni hagyjuk 10 percig, ha mézet használunk hozzá akkor az csak akkor szabad hozzáadni ha egy kicsit kihűlt a tea.

A gyömbér ára 1200 ft/kg ami egyébként nem drága, mert én egy öklömnyi darabot vettem 200 forintért és kb 7-10 alkalommal elegendő teát tudtam belőle készíteni.

A gyömbér tea íze szerintem nagyon finom egy picit erős, citromos.

" A gyömbér gyógyászati jellegű fogyasztása elsősorban az emésztést segíti. Kalciumot, vasat, magnéziumot, foszfort, nátriumot, káliumot, ásványi sókat és A-, B komplex és C-vitamint tartalmaz. A gyömbér fogyasztása segíti az epehólyagot az epe kiválasztásában, ami serkenti az étvágyat. Ezáltal megnövekszik az elfogyasztott táplálék tápértékeinek beépülése. Az emésztés serkentése mellett a gyömbér enyhíti a gyomorgörcs, hasmenés és felfúvódás tüneteit is.
Hatásos terhességgel járó reggeli émelygés ellen. Hasonlóképpen a kemoterápia vagy tengeri betegség következtében fellépő émelygést is gyógyítja. A gyömbér illó olaj tartalmának köszönheti jellegzetes illatát és ízért. Gingerols tartalma fájdalomcsillapító és antibakteriális hatású.
Gyulladáscsökkentő hatása is van. Izületek reumatikus vagy csontritkulással járó fájdalmainak enyhítésére fürdő vagy borogatás formájában használjuk. A gyömbérfürdőhöz öntsünk 1-2 szelet friss gyömbérre egy kevés forrásban lévő vizet. Fedjük le az edényt, hogy az illó olajakat megőrizzük, majd kb. 10 perc múlva öntsük az elkészült levet a szokásos fürdővizünkhöz.
A gyömbér csökkentheti a koleszterintartalmat és a magas vérnyomást, és minimalizálhatja a stroke kockázatát. Vérhígító hatása miatt csökkenti a szívbetegségek kockázatát.
A gyömbér fogyasztásának hatására szervezetünk kimelegszik és izzadni kezd. Ez különösen akkor hasznos, ha valaki lázas, mert az izzadás hatására gyorsabban lemegy a láz. Megfázás, köhögés, fájó torok esetén is a legjobb, ha gyömbérteát iszunk. Forraljunk két csésze vizet két evőkanál reszelt, friss gyömbérrel kb. tíz percen keresztül. Öntsük csészébe, és ízesítsük mézzel és citrommal. "



Remélem tetszett nektek ez a bejegyzés.
Ezentúl megpróbálok több ételt lefotózni és a recepteket veletek megosztani.




-Rita





13 megjegyzés:

  1. nem is gondoltam, hogy ilyen könnyű a pizzát elkészíteni. köszi a receptet, biztos, hogy ki fogom próbálni :)

    VálaszTörlés
  2. mm,jó kis poszt lett! elmentettem a recepteket :))

    VálaszTörlés
  3. az olasz pasimnak ha ilyen pizzàt kèszitenèk agyonutne:))))....de jòl nèz ki foleg ha finom is volt:)

    VálaszTörlés
  4. :) attól még hogy valaki olasz nem lesz pizza gourmand, de persze az alap receptre mindenki azt tesz amit szeretne, akárcsak minden ételnél :D

    VálaszTörlés
  5. http://www.jamieoliver.com/recipes/pizza-recipes/pizza-dough

    ajánlom a figyelmedbe :)

    VálaszTörlés
  6. fain a Jamie de nem olasz.nem akarok veszekedni,csak azt irtam,hogy olaszban itt a tèszta vèkony.mivel az eredeti olasz nàpolyi tèszta vèkony mint a hajam kb. :D,ezt magyaràzom,ha ilyet kèszitenèk olaszban kidobnànak az ablakon.nyugi èn dop pepe kenyèrpizzàn èltem ezt ettem,eszem amikor itthon vagyok.:)na!

    VálaszTörlés
  7. A tészta attól lesz papír vékony ha olyanra nyújtod és attól lesz ropogós ha márvány, kő lapon sütöd magas 300-350 fokon, nem a tészta összetevőitől, mert mindenhol így szokás készíteni, mert a liszt víz élesztő só cukor az ami 100 évvel ezelőtt is alapanyaga volt egy tésztának, nem veszekedni akarok csak elmondani hogy a recept kiváló és a felhasználása már az adott ember vagy éppen szakács technikáján múlik, én így szeretem az olaszok pedig úgy...

    VálaszTörlés
  8. Ágika! Akkor csak sütögess papírvékony pizzát az olasz pasidnak, másra gondolom úgysem vagy jó. Pár éve volt szerencsém Olaszországban nyaralni, több várost is bejártunk, több helyen is ettünk pizzát, kíváncsiak voltunk, hogy milyen az a "naaagy" olasz pizza, hát ez kalap kaki, elegánsabb étteremben is ettünk, és tengerparti átlagos vendéglőben is, és mindannyian leszavaztuk, egy forintot (bocs eurót) nem adtunk volna érte, erről ennyit.

    A fagylaltjuk már annál finomabb...

    Rita! Mindjárt éhen halok! :) Az utolsó kép a kész pizzáról, ahhh :)Nagyon guszta, biztos vagyok benne, hogy finomabb, mint amit Ágika süt! Biztosan ki fogom próbálni a receptet! Hol tanultál meg így főzni ? Nagyon jó ötletek vannak itt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne is mondj semmit, már akkor túljutottam ezen az okostojáson, tudom, hogy a családom és barátaim imádják a pizzám és a legtöbb ételt amit készítek, így nem éppen egy idegen bevándorlóra fogok hallgatni akit nem is ismerek :) Éljen boldogan ott ahol van és süsse a finom pizzáit :D A legtöbb receptet neten találom, főleg külföldi oldalakon, ők sokkal egzotikusabb fűszereket és hozzávalókat használnak általában mint a magyarok, a normál magyar ételeket a mamámtól tanultam meg, az összes kelt kalácsot, pogácsát, zserbót ilyen hagyományos édességeteket is. Tv paprika néhány műsora is igen hasznos volt számomra, nagyban befolyásol egy egy kultúra és az ő konyhájuk, görög, olasz és néha napján még a szerb is. Receptkönyveket is szoktam lapozgatni de leginkább a képeket csodálom meg vagy néhány tippet lesek el, mert soha nincs minden amit a recept felsorol :) Kedvenc szakácsaim: Jamie Oliver, Nigella Lawson,Hugh Fearnley-Whittingstall de úgy általában mindenkit megnézek a magyarokon kívül, mert elképesztően béna az összes operatőr, nem élvezetes egy műsor sem sajnos :)

      Törlés
    2. Hihi, én mondjuk Jamie és Nigella receptjeit kipróbálatlanban olyan hmm...nem is tudom, nem íztelennek, de olyan túl egyszerűnek találom. Aztán egyszer-egyszer merítek tőlük, jól befűszerezem saját ízlésre, és rájövök, hogy ez lehet menő is, csak saját szájízre kell formálni:). Stílusban meg nagy Gordon Ramsay fan vagyok:). No de amit mondani akarok, hogy z almáspitéd fantasztikusan néz ki!!!

      Törlés
  9. Nagyon jól néznek ki a pizzáid, ki is próbálnám a receptet, de most csak gluténmentes kajákat ehetek, így marad a kukorica- és rizsliszt, nekem ezekkel is nagyon ízlik.
    Annak meg külön örülök, hogy írtad, szeretitek a spenótos alapokat is :)

    VálaszTörlés