Ajakradír!

Nem sokan foglalkozunk ezzel a lépéssel hiszen, ha úgy érezzük, hogy száraz a szánk akkor azonnal ajakápoló után nyúlunk, de az elhalt berepedezett bőrt ez nem fogja vissza építeni, így a legjobb megoldás ha ezt a kellemetlen kis szárazságot egy kis ajakradírral (amit otthon elkészíthetünk) eltüntetjük hiszen így az ajakápoló is jobb védelmet nyújt, hiszen a megelőzést szolgálja leginkább.

Többféle módon is készíthetünk ajakradírt de az alapvető összetevő a cukor vagy só vagy valami szemcsés anyag ami kíméletesen leradírozza a bőrt az ajkakról.



Én egy kakaós vaníliás változatot készítettem.

Vettem két kis tégelyt 70 forint darabja.

Egy edényben 2 evőkanál cukrot egy pici kakaót és kevés olíva olajat valamint vanília kivonatot csöpögtettem, és lazán összekevertem, amint látjátok az én változatom nem túl nedves de csak azért mert nekem így tetszett ha jobban szeretitek a lágyabb radírokat akkor mehet bele több olaj is.
A kakaó és a vaníliai is lehagyható én az illata miatt tettem bele, de a jó minőségű kakaó ápolás szempontjából sem utolsó.

Ha más ízben vagy változatban szeretnétek elkészíteni, nincs akadálya de romlandót ne tegyetek bele.
Ez a kence hűtőben hónapokig eláll, de fürdőben néhány hétig nyugodtan tartható, így nem feledkeztek meg a használatáról.

Készíthettek karácsonyi változatot is:

cukor
ici pici fahéj 
narancs olaj 

De kókuszolajból mézből vazelinből is elkészíthetitek 


Így néz ki a kis tégely mellyel 2-3 naponta nyugodtan átradírozhatjuk a bőrünket és egy kis ideig rajta hagyhatjuk, hogy az olaj szépen ápolja.

HA valaki fahéjat használ az számoljon egy kis bizsergéssel mert vérbőséget okoz és egyeseknél még kicsit kellemetlen is lehet akik erre érzékenyebbek.

Radírozás után kedvenc ajakápolónkat használjuk érezni fogjuk a különbséget :)

Remélem ti is kipróbáljátok, hiszen a hidegebb idő jobban megviseli az ajak vékony bőrét.


Fogorvosi update:

Egyébként, tegnap húzták ki a fogamat, meg még még kettőt ki kell a fogszabályzó miatt, szóval most jelenleg puha baba kaján élek, tegnap nem is ettem semmit.
Maga a húzás 30 másodperc volt, a szuri nem fájt sőt még valami óriási ipari vas tűből is kaptam mert az első nem hatott :P most sem fáj csak zavar hogy nem piszkálhatom és a késztetés mindig bennem van  hogy megvizsgáljam.
Én nagyon félős vagyok de megtaláltam a világ legjobb fogorvos nőjét mert nálam a férfiak nem játszanak szerepet ebben a munka körben mert akkora bömszli kezük van hogy turkáljanak csak más szájában.És azt kell mondanom hogy ha jó a fogorvosunk megbízunk benne akkor nincs mitől tartani, én túléltem a húzást és lehet a bölcsesség fogamat is még ki szeretné szedni mert nem állnak éppen a helyzet magaslatán, de ez még majd kiderül, szóval akinek gondja van a fogával mind töméssel mind szabályozással kapcsolatban az keressen egy jó orvost és küzdje le a félelmét és üljön bele abba székbe.Egyébként én tüzetesen átkérdezgettem mindent ami a rendelőben van, mert 10 perc volt míg hatott az érzéstelenítő, így mindet megtudtam mi mire jó, egy két dolog elég bizarr, kb 7 órán keresztül nem éreztem a fél arcomat és még a fülemet sem :D

Szóval ezt is túléltem, pedig tegnap délelőtt azt hittem nem térek vissza :D



-Rita







4 megjegyzés:

  1. Amúgy berepedezett szájra, ami már pl vérzik is a méz is nagyon jó regeneráló és sebösszehúzó hatása is van. Egyébként hol vetted a picike tégelyt? :)

    A foghúzás miatt pedig jobbulást! Nekem 3bölcsességfogamat szedték ki... és hát én pl az a mazochista típus vagyok aki imád fogorvoshoz járni. Mivel 2bölcsességfogam rettenetes fájdalmat okozott több alkalommal is, úgyhogy én a második nagyobb fájdalmamnál beláttam, hogy a fogfájás ezerszer rosszabb mint egy fogorvosi kezelés. Szerintem sem szabad félni a fogorvostól, jobb megelőzni mindenféle bajt :) Egyébként a férfi fogorvosoktól sem szabad félni,sőt! Szerintem egy férfi sokkal jobban tud fogat húzni mint egy nő. És ezt sajna saját tapasztalatból mondom, mert a második bölcsességfogamat az én aranykezű doktornőm ripityára törte... De ő mondja is mindig, hogy jobban fél a foghúzástól mint a páciens. Szóval lényeg a lényeg, nem szabad félni a dokitól, akár egy icuripicuri problémával is tessék hozzájuk bátran fordulni, mert magunknak teszünk jót vele! :) Jobbulást!

    VálaszTörlés
  2. Szegeden vettem egy bio boltban a fodrászkellékes mellet :) van több féle is a nagyobbak olcsóbbak XD

    A foghúzáshoz nem erő kell hanem technika(ezt ő mondta), és hát ez a tegnapi maga volt a meg győződés még pislogni sem volt időm olyan gyors volt :) sőt külföldön dolgozott és ő csak a fogbetegségekre van specializálódva, a fogszabályzót egy kollégája csinálja :) de nekem egy istenért nem kellene férfi fogorvos se nőgyógyász, de pl bármiféle műtétnél pedig valahogy okosabbnak és meggyőzőbbnek hatnak a férfiak :) de ez a kettő szakma ami szerintem nagyon privát és engem kellemetlenül érint egy férfi jelenléte is :D

    VálaszTörlés
  3. Azt hiszem ezt kipróbálom. :)

    VálaszTörlés
  4. ahha, hmm meg van a hétvégi programom:)

    VálaszTörlés