Hajápolási rutin - 2018


Ha a sminkek nem is foglalkoztatnak olyan szinten, mint régebben, a hajápolási termékeket most is nagyon szeretem. Gondoltam így év elején összeírom azokat a darabokat, amiket szívesen használok a mindennapos hajápolásomban.

Először is magáról a hajamról írnék pár szót: vastag szálú, sűrű, normál, nem zsírosodik túl hamar, és hála a jó égnek semmi különös panaszom sincs vele. Jól bírja a festés, szőkítést. Egyedül az őszülő hajszálak jelentenek valamilyen szinten gondot. 





Sampont és balzsamot mindig az aktuális kedvem szerint veszek, így ez a két termék akár havonta változhat. Van, hogy egy-egy alkalommal újra veszem az előző darabot, de ez tényleg csak a legjobb termékeknél fordul elő. Néhány nagy kedvenc, amit sokszor újra vettem:



Legutóbb a Gliss Kur Oil Nutritive termékcsaládot vásároltam meg. Elsősorban az illata fogott meg, illetve a feltüntetett ápoló hatása. A sampont már el is használtam és közepesnek mondanám. Én egy sampontól alapvetően nem várok csodát, hiszen egy olyan anyagról van szó, ami a zsírt és a különböző szennyezőesdéseket hivatott eltávolítani. Kívánságom csak annyi, hogy kíméletes és hatékony legyen, például egy esetleges olajos hajmaszkot letudjak vele mosni. Ezt az elvárást teljesítette is. Sajnos a csomagolás már az első héten eltört, mert leejtettem, így igen kényes volt a használata és tárolása, de ez az én hibám. A balzsam is egy átlagos darab, kellemes és tartós, de intenzív illattal. Ennek több mint fele még megvan, de elfog fogyni mindenképpen. Hajmosás után, könnyű volt kifésülni a hajam, de azt tapasztaltam, hogy sűrűbben kellett hajat mosnom, mert gyorsabban zsírosodott. Az ára közepesnek mondható, akciósan 800 forint körül volt. 

Azoknak ajánlom, akiknek extra száraz hajuk van és szeretnének egy egyszerű sampon-balzsam kombinációt.


Ezt a két Dove Oxygen Moisture terméket egy előző Notino vásárlásom mellé kaptam ajándékba. Mindkét termék vékony szálú, lelapuló hajra való. Mivel nekem nem ilyen a hajam, így csak a saját hajamon való hatását tudom elmondani.

Már jó ideje nem volt semmi extra hajápoló termékem, hajmaszkom. A tégelyes termék egy Souffle Treatment névre keresztelt habos állagú maszk. Ehhez hasonlót sem láttam még, és nagyon meglepett amikor kibontottam. Gondolom alapvetően nem befolyásolja különösen a hatását, inkább marketing fogás, de nem probléma. Az illata kellemes, de nem túl jellegzetes. Egy evőkanálnyi mennyiséget szokta hetente eloszlatni az egész hajamon és 5-10 percig fenn is hagyom. Könnyű kimosni és nem nehezíti el a hajamat. Kellemesen selymes, sima tapintású lesz hajszárítás után a hajam. Sajnos egy picit szállnak tőle első nap a hajszálak.

A termékcsalád balzsamja is nagyon kellemes, hiszen nem zsírosítja a hajat. Mivel alapvetően a vékony szálú, lelapult hajra tervezték, így nem kell attól tartani, hogy elnehezíti a hajunkat. Az illata hasonló a maszkéhoz: nem rossz, de nem is emlékezetes. Jó a kiszerelés, szeretem az ilyen csomagolású samponokat, balzsamokat. Egy balzsamtól elvárható dolgokat teljesíti, könnyed kifésülhetőség, nem zsírosít, de extra ápolást nem nyújt.

Mindkét terméket elsősorban olyanoknak ajánlom, akiknek nincs különösebb gondjuk a hajukkal. Tehát csak egy kis extra dúsítást szeretnének. Nem egy szuper hidratáló, nehéz termékcsaládról van szó. A könnyed, vékony szálú, lelapuló hajúaknak érdemes lehet kipróbálni. A termékcsalád árai: sampon, balzsam 1490 forint, hajmaszk 1890 forint.




Extra ápolás 

Ide sorolnám a hajmosás után használható olajokat és kimosást nem igénylő balzsamokat. Jelenleg ezt a két terméket használom rendszeresen. Illetve a fürdőszobai polcokon még megbújik egy-két olyat termék, amit alkalomadtán elő veszek, de azért nem kifejezetten tartoznak a rutinomba.

Egyik olaj az Oriflame hajsimító Eleo változata. Évek óta használom és nagyon szeretem. Inkább a látványos olajok közé sorolnám, tehát szép fényt ad a hajnak, mintsem extra ápolást. Viszont szuper a gubancos haj kezelésében. Egy pumpálásnyi bőven elegendő az én teljes hajamra. Csak módjával bánjunk vele, mert könnyedén zsíros hatást érhetünk el vele. Akciósan 2000 forint körül szokott lenni. Hajvasalás, hajsütés után mindig ezt használom, mert csodásan mutat utána a hajam. Azoknak ajánlom, akiknek száraz a hajuk és fényes, könnyen fésülhető hajat szeretnének.

ISANA Schwerelos hajápoló olaj mindenféle szuper összetevővel. Nah ez az a termék, ami valóban ápol. A hajam szőkítése után a fodrász tanácsára beszereztem be valami extra ápoló terméket. A boltban ez tűnt a legjobbnak, és hála a jó égnek nem kellett csalódnom. Valóban nagyszerű termék. Akár hajmaszknak is használható a balzsamhoz adagolva. Hajmosás után egy két pumpálásnyi mennyiséget eloszlatok a hajamon. Nincs olyan szép fénye, mint az Oriflame darabnak, de ettől eltekintve selymes és könnyen fésülhető, ápolt hajat kapunk. Azoknak ajánlom, akik egy extra ápoló olajat keresnek és nem számít, hogy nincs extra fénye, csillogása a hajnak. Az ára 1200 forint körül.


Száraz sampont a népnek! Mondhatnám ezt is, de inkább csak azoknak ajánlom, akik nem idegenkednek az ötlettől. 

Sok helyen olvastam, hogy milyen igénytelen, ha valaki hajmosás helyett száraz sampont tol a hajára... szerintem a zsíros haj igénytelenebb. Szóval, ha hirtelen kell menni valahová és nincs idő a hajmosásra, vagy csak pár nappal szeretnénk eltolni a hajmosást, illetve éppen ezzel tartjuk kordában a frufrunkat, akkor nincs semmi gond... én is imádom. Szerintem nagyszerű termék. 


A Notino oldalán mindenféle száraz sampont megtaláltok a márkától, nekem a trópusi és a cseresznyés a kedvencem.


Lenövésre, ősz hajszálak ideiglenes elfedésére nagyszerű kiegészítő termék a Syoss Root Retoucher terméke. Két festés között igény szerint használható. Nekem a sötét barna árnyalat van és tökéletesen illik a hajamhoz, száradása után nem fog vagy színez meg semmit. Én hajmosás után használom, ha szükséges és következő hajmosásig tart. Örülök, hogy kapható ilyen termék és az ára is nagyon baráti: 1800 forint körül van, és nagyon sokig kitart.



Extra termékként szeretnék pár szót írni a hajvasalóról, amit használok. 

Decemberben vásároltam ezt a Remington hajvasalót és szerelem volt első használatra. Imádom a hajam tapintását és kinézetét használat után. Elég hajmosás és hajszárítás után használni, a következő hajmosásig szép egyenes marad a hajam. Hajgöndörítésre, hullámosításra is nagyon jó, így ezt a funkcióját is gyakran alkalmazom. Gyorsan felmelegszik és a hozzá tartozó táska ideális a tárolására és szállítására is. Az ára 16000 forint volt, ez volt a karácsonyi ajándékom saját magamnak. Szuper beruházásnak bizonyult.



------------------------

Szóval ennyi lenne a jelenlegi hajápolási rutinom. Remélem tetszett nektek ez az összefoglaló, és találtatok néhány hasznos információt is.


-Rita

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése