Természetes szúnyogriasztó spray házilag!

Nyáron, imádok nyitott ablak mellet aludni, de sajnos nagyon megnehezítik a helyzetemet a kis vérszívók, a családban senkit nem bántanak (az otthoniakat igen) csak engem, erre több magyarázat is van, a bőrünk illata, vérnyomásunk, táplálkozásunk... sajnos én a legtökéletesebb célpont vagyok, ha nem használnék semmit legalább 20 csípést szereznék, 5 forintos méretűre dagadnak, és nagyon soká múlnak el :(

---

Ha nem muszáj nem szeretek káros anyagokat használni a kozmetikumokban, így azt tudtam hogy semmilyen kemikáliát nem szeretnék se a bőrömre kenni se a konnektorba dugni...

Abban biztos voltam, hogy lehet vásárolni "egészséges" alternatívát... de elég borsos áruk van, ezért inkább a közepes árkategóriás házi keverésnél maradtam!

Elolvasgattam különböző oldalakt, tanulmányokat mik azok az illóolajok amik távol tartják a szúnyogokat!

Ami kiderült, hogy a leghatásosabb a bizonyos illatok keveréke.

Így lehet otthon kísérletezni a különböző illatokkal!


Én először a citronella olajat és a levendula olajat próbáltam ki, és nagyon hatásosnak bizonyult

Amit ki kell emelnem, hogy az illóolajokat soha ne használjuk hígítatlanul a bőrön.

Valamint először mindig végezzünk bőrpróbát, hiszen hiába természetes anyagok, könnyen megeshet, hogy allergiásak vagyunk rá!

A citronella olaj az egyik legfőbb szúnyog és kullancs riasztó illat-olaj! Ezekből készül a szúnyogriasztó gyertya, karkötő, és a legtöbb sprayben is megtalálható. Az illata számomra nem túl bizalom gerjesztő, citrusosnak mondanám, de van valami mellékillata, pont mint a legtöbb riasztónak gyertyának, nem túl kellemes de nem számít! Amit fontosnak tartok, hogy minőségi illóolajat használjatok, 1000 forintnál ne vegyetek olcsóbban (nem azért mondom mert nagyzolok, hanem mert a többinek a minősége kétes) !

A levendula olajról már írtam régebben, problémás bőrre, fürdőbe, molyok ellen, mindenre jó! És igen a szúnyogok sem kedvelik, mondjuk én sem :D, de ez szintén nem számít, számomra nagyon erős émelyítő illat!

De ezeken kívül használhatunk még eukaliptusz, babér, borsmenta vagy teafa olajat is! 

Én egy spray verziót készítettem, melyet a bőrömre, ágyneműmre, függönyömre használok!


Egy régebben kiürült Alterra dezodor volt benne nagyon praktikus 

Desztillált vízbe (nekem sem volt, csak sima csap víz,de mivel pár nap alatt elfújkálom nem gond a sima sem)
20 csepp citronella és 10 csepp levendula illóolajat tettem, ha nem elég tömény tegyetek bele még, ha pedig túl erősnek érzitek akkor viszont öntsetek le belőle és pótoljátok vízzel!

Használat előtt fel kell rázni mert az olaj a víz tetejére ül!


Az illata a két keveréknek, tűrhetőbb mint külön külön, sőt frissítő ilyen melegben, a bőrnek pedig kifejezetten jót tesz a levendula :) a pattanásoknak viszont pápá...

Én sötétedés előtt alaposan befújom az ablak környékét a függönyt, ágyneműmet, és a testemre is kerül belőle, sőt az arcomat sem hagyom ki!

Az ablak pántjára akasztok egy kis párnácskát amire előzőleg töményen csöppentettem pár csepp illóolajat, ez itt kifejti a hatását!

Régebben nagyon sok szúnyog bejött, de mostanában 3-4 darabál több sosincs bent, ezek közül is csak egy kettő olyan aki még vérszívására adja a fejét, de ilyenkor vagy lecsapom, vagy fújok még magamra, és tuti, hogy nem jön a közelembe :)

2 hét alatt összesen 3 csípést szerezte :) lehetséges nem voltam elég alapos :P

Ezek az olajok, rengetek időre elegendőek, talán évekig is kevergethetem a riasztó spray :)

Az olajok darabja 1000 forint, de ebből a mennyiségből 20-30 sprayre való adagot el lehet készíteni, ami ráadásul nem káros :)

Egy natúr szúnyogriasztó ára 3000-4000 forint körül van, ebből az árból bőven vehetünk többféle olajat is :) és nem lesz gondunk a vérszívókra!!

Számomra nagyon fontos, hogy ha lehet akkor ne használjak káros anyagot, és tudtam, hogy ezt riasztót könnyen otthon is elkészíthetem, sőt az intenzitását is én befolyásolom!

Ha ti is azon szerencsések közé tartoztok akiket a szúnyogok előszeretettel kóstolgatnak, és éjszaka már aludni sem tudsz, de fontosnak tartod, hogy mit fújsz magadra akkor neked is ajánlom az otthoni elkészítését ennek a spraynek, a felsorolt olajokból!

Nyaralásra is magammal tudom vinni ezeket a kis üvegcséket és ott helyben kevergethetem :)


Titeket is majd megesznek a szúnyogok?
Mit használtok ellenük?
Fontosnak tartod a természetes összetevőket?


-Rita

5 megjegyzés:

  1. Ezt ki kell próbálnom! Mert engem is imádnak a szúnyogok... de n levendula nélkül, sajan allegrgiás vagyok rá ha a testemhez ér :$

    VálaszTörlés
  2. Én szerencsére az idén még egyel sem találkoztam.Viszont itt most ameddig nem kezdték el irtani tudod ilyen repülőgépes módszerrel addig nem voltak,viszont tegnap este 36 °C -ban találkoztam párral,de szerencsére nem tudtak megcsípni :) A természetes összetevőket meg szeretem:))

    VálaszTörlés
  3. Ez tök jó ötlet *-* én citronella olajos karkötőt használtam, aztán a kiürült citromos illóolaj flaskát tettem az ágyam mellé, de ez mindent visz *-* sajnos befulladok ezektől a hülye sprayektől, kenegetni meg nincs türelmem magam (meg az arcra érdekes is), szóval tök jó. Sajna allergiás vagyok a szúnyogokra, szóval nyáron (a min. 30fokos szobában) betakarózva és Anyu esküvői fátylával a fejemen alszom, hogy ne csípjen meg. Ez jobb alternatíva :) Szóval köszi <3

    VálaszTörlés
  4. Szerencsére engem nem szeretnek a szúnyogok, meg nem is láttam még idén egyet sem, de ha mégis felbukkannának, kipróbálom :) Egyébként díjat kaptál tőlem: http://biablogol.blogspot.hu/2012/07/dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés
  5. wow micsoda ötlet, nagyon kreatív és milyen hasznos lehet egy ilyen!

    VálaszTörlés