Nyaralási előkészületek - 2 rész, lista készítés!

Lassan itt a nyaralásunk időpontja, és érdemes lehet listát készíteni, hogy mi is az amit érdemes magunkkal vinni. Pár év alatt sikerült kifejlesztenem egy egész jó listát, amiben minden olyan dolog szerepel, ami nekem szükséges lehet egy 2 hetes tengerparti nyaraláson.

Az én listám merőben eltérhet egy átlagos nyaralóétól, ezért az extra dolgokat amiket kb csak én pakolok el, külön írom le, de lehet ezekkel is tudok egy két tippet adni, és amúgy nekem is jól jön a lista :D

Kezdjük is az elején:

Fontos, hogy meghatározzuk, hogy milyen útra, mennyi időre megyünk. Mert merőben eltér egy pár napos utazáshoz szükséges felszerelés, egy több hetes, vagy akár hónapos utazáshoz viszonyítva.

Fontos az , hogy mivel megyünk. Ha repülővel utazunk környező országokba, akkor oda szintén nem kell ételt, folyadékot csomagolnunk, ha autóval közelítjük meg a célpontunkat, akkor szintén több lehetőségünk van. Van hely a cuccoknak, nem kell kimondottan cipelnünk őket, sok minden extra dolog is befér. Ha busszal megyünk (mi is) akkor már limitáltabbak a lehetőségek, megvan adva mennyi csomagot vihetünk, megvannak adva a megállók, így nekünk kell igazodnunk és nem pedig fordítva. Vannak azért ennek előnyei is. A buszvezető már járatos, a határokon, a fizető automatáknál nyugodtan pihenhetünk, és élvezhetjük az utazást. Persze talán ez az egyik leglassabb módja, hogy a célállomásra érjünk, de nekünk a legkedvezőbb.

És ha már kitértem a buszos útra, akkor beszéljünk, hogy mit érdemes magára az utazásra és a buszra felvinnünk

Legjobb egy nagyobb hátizsákkal, egy övtáskával esetleg egy kisebb de kényelmes válltáskával elindulnunk (akár lehet mind a három, ha párunkkal családunkkal utazunk).

Az övtáskában érdemes az értékeinket, telefont, pénzt, úti okmányokat tartani, hogy ha leszállnánk egy egy pihenőnél a nagy táskát ne kelljen magunkkal cipelni. Ez egy elég fontos momentum a nyaralás megkezdése előtt. Senki sem szeretne a határon maradni, mert eltűntek a papírjai vagy pedig a pénze. A pénzt ne egy helyen és ne egy embernél tartsuk, mindenki találjon ki magának olyan helyet ahová biztonsága tudhatja. Érdemes kártyát is vinni, mert ma már a legtöbb helyen tudunk vele fizetni, és középárfolyamon váltják a pénzt.

A hátizsákba kerülnek az enni és innivalók, egy egy pulóver esetleg egy egy kisebb párna a kényelem miatt. Mi ide szoktuk a laptopot és más kütyüt is helyezni. Esetleg egy könyvet, újságot, üres füzetet, pár tollat, rejtvény füzetet (ebből több darabot is vehetünk, mert olcsó tétel).  Egy kisebb neszesszerbe fájdalomcsillapító rosszullétre b6 vitamint vagy homeopátiás készítményt, esetleg más speciális dolgot, lázcsillapító, széntabletta, rágó, sebtapasz, kézfertőtlenítő folyadék, valamint nedves baba kendő. Ha hosszú az utazás akkor én a fogkefét és egy mini fogkémet is javaslok, reggeli órákban mindig van megálló 20-30 perc ekkor van időn egy kis felfrissülésre.

Akkor térjünk ki, az ételekre-italokra

Maradjunk a megszokott étkezésszámnál és a megszokott ételeknél. Ne most akarjunk valami újdonságot kipróbálni, mert akár kellemetlen meglepetések is érhetnek bennünket. Gyorsan romlandó ételt ne vigyünk (tojás, tej, joghurtok). Ne vigyünk olyan ételt ami a többi utastársunkra nézve kellemetlen lehet, túl fűszeres, túl illatos ételek (kolbász, szalonna, fasírt, fokhagyma) mert ilyen picike helyez ez gyorsan kellemetlen lehet. Ha szendvicsnek valót készítünk akkor otthon a zsemléket felezzük el, vigyünk egy pici vajat, egy kisebb késsel, és csomagoljuk külön dobozokba a belevalót (így ha nem fogyna el az előre elkészített szendvics, nem fog semmi kárba menni és mindenki a saját igényei szerint rakja össze azt). Sajtot, szalámit, paprikát, uborkát szeleteljük fel előre, így pillanatok alatt kész lesz a szendvics. Akár grillezett csirkemeglett is csomagolhatunk, én idén ezt fogom elkészíteni, én akár magában hidegen is nagyon szeretem, de pár szelet uborkával paprikával igen könnyű kaja. Ne felejtkezzünk meg a folyadékról sem. Mi mindig vizet viszünk és fogyasztunk, ennél garantáltan nincs jobb választás. Legyen az csapvíz vagy ásványvíz. Én még előző este mindig készítek 2 palackkal limonádét, egy egy citrom egy egy üvegbe valamint pár mentaág és mehet a fagyasztóba, igen oda, mert másnapra ez fogja hűvösen tartani az elemózsiánkat. Legyen nálunk egy nem fagyasztott változat is. Szalvéta, kézfertőtlenítő legyen a táskában. Nassolni valóról is gondoskodhatunk, étcsokoládé, valamint csonthéjasok formájában. De akár előre felszeletelt gyümölcsök is bekerülhetnek a táskába.

Ha már megvagyunk a buszra való csomaggal, akkor jöjjön a picit időigényesebb bőrönd kérdése

Gyógyszeres neszesszer

Fontos, hogy gondoljunk erre is. Én azért nem esek túl a másik oldalra és veszek, olyan dolgokat amiket még itthon sem szedek be. De egy alap felszerelést azért magammal szoktam vinni.

-Fájdalom és lázcsillapító
-Természetesen egy lázmérő
-Fertőtlenítő folyadék (Betadine)
-Steril géz, sebkötöző
-Sebtapasz
-Rovarcsípésre nyugtató gél
-Széntabletta
-Kalcium (allergiára)
-Napégésre, csípésre vágásra aloe vera spray

-Állandó gyógyszerek és vitaminok

És én nagyjából ennyivel meg is vagyok, ezen kívül ha van valakinek valamilyen betegsége vagy hajlama valamire az erre különösen figyeljen.

Higiéniás neszesszer

Ide tartozik minden tisztálkodási, és nálam most a smink is.

-Sampon-balzsam, tusfürdő vagy ezek bármilyen kombinációja
-Természetesen naptej fényvédős ajakápoló, és napozás utáni készítmény, vagy egy könnyed testápoló (a sós víz és a nap nagyon kiszáríthatja a bőrt).
-Arctisztító, babakendő, vattakorong, fültisztító pálcika, arckrém
-Körömlakklemosó
-Kisolló, körömreszelő, szemöldökcsipesz!
-Dezodor, és egy könnyed testpermet vagy parfüm (az esti órákra)
-Női csomag, amiben a mindennapokban vagy a bizonyos napokon használt eszközöket tároljuk

A smink pakk, mindenkinél eltérő, én nem szeretek sminkelni főleg nem nyaralás alatt, így nálam ez pár termékből tevődik össze, amit a mindennapokban használok és egy élénkebb rúzzsal kiegészítve. Én pár körömlakkot is szívesen csomagolok a nagy melegben amikor nem lehet kint tartózkodni van idő egy szép manikűrre, pedikűrre.

Ha valaki használ valamilyen hajápolási extrákat, waxot, lakkot vagy olajat azokat egy egy kisebb flakonba vásárolja (lakk) vagy csomagolja át, így nem kell egy egész drogériát csomagolni.Hajvasaló, vagy hajgöndörítő igény szerint.

Én soha nem viszek mini kiszerelést, főleg nem 10 darabot. Többen vagyunk egy egy tusfürdő vagy sampon nagyon gyorsan fogy egy két hetes nyaralás alatt, és az ára is olcsóbb mint a mini változatoknak.

Ruhaneműk, cipők

-Fehérneműk, melltartók (egy drapp és egy fekete bőven elég), pár zokni
-Pólók, ingek, felsők amiket otthon is előszeretettel hordunk, hosszú lenge fehér felsők
-Rövidnadrágok, rövidebb szoknyák
-Hosszúnadrág, kényelmes tréning nadrág, lenvászon nadrág, hosszabb szoknyák
-Kényelmes nyári ruhák, maxiruha
-Egy pulóver vagy farmerkabát
-Fejkendő, kalap, bézbózsapka :D ki melyiket szereti
-Strandpapucs, szandál, átmeneti vászoncipő, topánka, ha valaki túrázni szeret ahhoz is megfelelő lábbeli
-Hátizsák, strandtáska, kisebb táska vagy övtáska
-Fürdőruhák, strandkendő
-Könnyed vékony pizsama

Ide sorolom még a többi szükséges dolgot:

-Törölköző
-Konyharuha
-Strand szőnyeg, gyékény

Extra kiegészítés

-Konyharuhát már írtam, de érdemes vinni
-2-3 db mosogató szivacs, otthonról jobb vinni mint ott ezen gondolkodni
-Mosogatószer, egy kisebb üvegben
-Kés, kések (olyan amivel lehet rendesen vágni) főleg azoknak akik szeretnek főzni, nekem ez elengedhetetlen
-Vékony vágódeszka
-Burgonya hámozó
-Reszelő

+ Ami nekem fontos

-Grillserpenyő
-Húsforgató kis eszköz
-1-2 kajatartó doboz (ha a buszon ebben hoztuk a kajánkat akkor nem kell külön)
-Alufólia (grillezésnél elengedhetetlen)
-Kis kávéfőző dzezba (szerb, török kávéfőző)
-Botmixer, és annak tartozékai (baromira kis helyet foglal, de őszintén mondom baromi jó, ha van). Friss turmixok, frappé de még akár fagyi készítésre is lehet használni.

Extra szórakoztatási pakk

-Könyv, ebook olvasó, tablet. laptop (ezeknek a töltőjük stb)
-Telefon, zenékkel együtt, mini hangszóró, így az apartmanban is lehet szórakozni, füles, ha magányban akarunk zenét hallgatni. Társasjáték, üres füzet, rejtvény, esetleg kártya ha valaki szeret játszani én nem.

Néhány apróság, ami jó ha van nálunk

-Wc papír arra az esetre ha nem lenne a szálláson (amúgy szokott, de jobb ha van egy vagy két tekercs)
-Hosszabbító, ha többen agytok több a kütyü több hely kell nekik, így a teraszra is ki lehet költözni (a mi esetünkben legalább is). Pár gyertya, akár illatos is. Este jó hangulatot teremt, pár 100 forint és nem foglal sok helyet.
-Papírzsepi, tudunk venni is, de jó ha van nálunk nehogy a vásárlás hevében elfelejtkezzünk, akár többször is :D
-Kis üvegben mosószer, öblítő, ecet (ki mit használ) ha esetleg valamit szeretnénk kiöblíteni
-Fürdőszoba-wc illatosító, ez azért fontos, mert ezekben a kisebb apartmanokban a fürdők is kisebbek, kicsi ablakkal. A wc egyben van a tusolóval, hogy megkönnyítsük az együtt nyaralást, érdemes egy illatosítóra beruházni, de nem az ilyen spray fajtára, mert akkor ott halunk meg abban az egy négyzetméterben, hanem a kis zselés, vagy ilyen folyadékos változatra. A dm-ben lehet kapni nagyon olcsó, párszáz forint. Odaérünk kirakjuk és kész is, ott lehet hagyni, felesleges hazacipelni.

Kaja extra

Én szeretek vinni olyan dolgokat, amit ott nem lehet kapni, vagy ha lehet nagyon drága, mert vagy minden nap használjuk és szeretjük, vagy mert ezzel szeretnénk egy pici spórolni. Persze lehet mondani, hogy nem azért megyünk nyaralni, hogy ne élvezzük az ott kapható ételeket... éppen ezért megyünk, így a megspórolt pénzen még több kaját vehetünk :D

-Teafű, komolyan a kedvenc teámat én vinni akarom, pár filter nem nagy helyet foglal. Kávé, ilyen kávét amúgy sem tudnunk ott venni így ez alap. Zabpehely, egy zacskóval nem nagy helyet foglal, de mivel nem tudom ott van e, így én vinni fogok. Barna cukor, egy egy édes reggelihez vagy valami finomsághoz jól jöhet, és itthon sokkal olcsóbb mint ott. Kedvenc müzli (alnatura csokoládés 750 gramm) joghurttal, gyümölccsel tökéletes, sajnos eddig ilyen egészségesebb fajtát soha nem találtam a nyaralás alatt. Pár extra fűszer ami ott nem kapható, vagy drága és nincs szükség egy egész zacskóra. Ott kb 1 euró egy zacsival, itthon inkább 100 forint darabja... értitek akkor minek vegyem meg ott, ha ugyan az, és amúgy is kis helyet foglal. Pici üvegben balzsamecet.

+ Mi még viszünk búvárcuccot, olyan felfújható vízi ágyat :D és még náhány apróságot, pl vékony pokróc, vagy lepedő amit takarónak lehet használni.

A folyékony dolgokat zacskókba is tehetjük, nehogy bajt okozzanak. Érdemes minden szekcióhoz külön neszesszert használni, akár megcímkézni a férfiak miatt, így senki sem fog napokig kutakodni, minden rendezett és kéznél lesz.

Szóval azt hiszem ez lenne az én csomagolási bejegyzésem, amiben próbáltam a lehető legérhetőbben fogalmazni. A lényeg, hogy én felbontom elemekre a pakolást, így egy-egy részen belül könnyebb elgondolkodni, nem kell az egészen egyszerre idegeskedni, hogy valamit elfelejtünk A legeslegfontosabbakat írjuk listára és akár többször is ellenőrizzük.

Ne pakoljunk el olyan dolgot, ruhát cipőt vagy bármit amit régen megvettünk de sosem használtunk, mert most sem fogjuk. Olyanokat vigyünk amiben jól érezzük magunkat és biztosan szeretjük. Ne pakoljunk túl, egy két felsőt könnyű kiöblíteni és a nagy melegben garantáltan gyorsan megszárad.

-------------------------------------------------------

Remélem tudtam segíteni az én pakolási módszeremmel, és kaptatok egy két extra ötletet, hogy  legközelebb mivel egészíttetik ki a táskátokat.

Ha valamit kihagytam, de szerintetek, fontos lehet osszátok meg velünk :)

-Rita

1. Hűűű most elképzeltem hogy ezt a sok mindent elpakolod... ehhez egy tucat bőröndöt képzelek el :D Az tény, hogy jó részletes, te már biztosan nem fogsz otthon felejteni semmit :)

1. Megdöbbentő de egy közepes (vagy nem tudom mekkorának minősül) gurulós bőröndbe elférnek a cuccok igaz még a pároméba is kerül pár dolog, de próbálok tényleg csak olyasmit vinni aminek hasznát is veszem és fel is veszem :)

2. Lassan nekem is bele kell majd vetnem magam a listázásba. Mi kempingezni megyünk, úgyhogy ennyivel bonyolódik :D

1. Én sokszor mentem kisebb meg fiatalabb koromban a szüleimmel a tiszához sátorozni, cserkésztáborokba csak úgy a szabadba. Igaz akkor még segítettek valamelyest bepakolni, de már akkor is élveztem kigondolni, mi az amire szükségem lehet :) Jó kempingezést nektek és kérünk képeket!

3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

4. Szia! Tudom, hogy nem ide tartozik, de lenne egy kérdésem. Nem lenne kedved arról írni egy bejegyzést, hogy miként őrzöd meg a remek alakod? Mit sportolsz, milyen tippjeid vannak az etkezessel kapcsolatban? Szerintem sokaknak tetszene:). Kellemes hétvégét kívánok :)!

1. Szia azért a remek alaktól távol állok, és a sport is a háttérbe szorult az utóbbi időbe, de azért próbálok az egészségemért mindent megtenni. Köszönöm a tippet mindenképpen fogok írni egy bejegyzést! Neked is kellemes hétvégét :)

5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.