2018 tavaszi képes beszámoló!

Óh hát a régi, jól megszokott képes beszámoló. Pont valamelyik nap elmélkedtem nektek a blog facebook oldalán, hogy mennyire is hiányzik ez a naplószerű összefoglaló. Néha visszatérek egy-egy ilyen bejegyzésre, és ilyenkor elég csak a képeket megnéznem, azonnal eszembe jut minden. Legtöbbször amúgy is a pozitív, vidám és kellemes pillanatokat örökítem meg, hiszen azt szeretném, hogy ezeknek legyen nyoma az életemben és bár sokszor a negatív élmények visznek bennünket előre, nem érzem hiányát annak, hogy ezeket nem örökítem meg sem nektek sem pedig magamnak.

De akkor lássuk is idén (és már talán évek óta) az első képes beszámolómat az elmúlt hónapokról.

KAJA





Idén olyan szinten megemeltük a gyümölcsök fogyasztását, hogy majdnem minden étkezésünkben szerepel közülük valami. Legtöbbször a délelőtt folyamán fogy, a kásák tetején, turmixok formájában vagy pedig csak magukban. Végre használatba vettük a fekete müzlis tálakat is, amit imádok. Tudtam én hogy szuperül fog mutatni a színes és vibráló gyümölcsök színével.


Gyümölcsös alkotás mellett a legtöbb étkezésünket is igyekszem egészségesen megvalósítani. Persze ez nem mindig következik be. Sokszor készül hamburger, lángos, pizza vagy éppen kenyérlángos is. De sok szendvicskrémmel is próbálkoztam idén. Ilyen a humusz vagy éppen a fűszeres padlizsánkrém az, amit imádott mindenki. Kedvenc köreteink egyike az édes burgonya, a bulgur és a párolt zöldségek.


Idén már többször is fagyiztunk, azonban még igaz nem találtam meg a kedvenc helyemet, de rajta vagyok az ügyön. Sok-sok kaja rendelést is leadtam az utóbbi időben, és bár már nem vagyok maradéktalanul elégedett a tesco házhozszállítással, de ha kupont küldenek, akkor azt felszoktam használni,, mert nem vagyok a pénzem ellensége. Nagy kedvencem a képen látható hántolt mandulavaj, ami egy tömény mandula massza és ha kedvelitek a mogyoróvajat, akkor lehet ez is tetszeni fog nektek. Mivel kalóriadús, így csak néha a reggeli kására szoktam belőle egy kiskanállal (vagy kettővel) folyatni. A kis müzli tesco szerzemény a gluténmentes szekcióból és isteni. 

TUDATOS ÉLETMÓD 


Valamilyen szinten mindig is fontos volt számomra a tudatos életmód. Soha nem szemeteltem, próbáltam mindig is a kevésbé környezetszennyező változatokat keresni. Idén erre még nagyobb hangsúlyt fektetek. Tudom kis lépések ezek, de próbálom az életünk több területére is bevezetni ezeket a szemléleteket. Amit tudok szelektíven gyűjtök. Már vásárlásnál figyelek arra, hogy amit megveszek csomagolásmentes vagy éppen a legkevesebb csomagolással bírjon. Turiból, vagy pedig otthonról szerzem be a ruháimat és próbálok csak akkor venni egy egy darabot (és abból is a minőségit), amikor már az előző tönkre ment. 

Nem szoktam elvitelre kávét kérni.
Nem használok (csak nagyon ritkán) nejlon zacskót, műanyag szívószálat, olyan kozmetikumot, amiben műanyag radírozószemcse van.
Szelektíven gyűjtöm a papírt, üveget, kartont, műanyagot és a fémet. Természetesen az elemeket is, de ezek lassan gyűlnek amúgy is.
Közben pedig próbálok minél több információhoz jutni a témában.

Mivel nincs módom komposztálásra, így sajnos ezt a területet nem érintem. Ha egyszer lesz rá lehetősége, akkor mindenképp szeretném ezt is kipróbálni.


Vászon táskák mindig vannak nálam, illetve nemrég ilyen bevásárló tasakokat is vettem, amik a nejlon zacskók kiváltására hivatottak. Már használtam őket spárban és semmi negatív dolgot nem tapasztaltam. A kasszás lány megkérdezte, hogy ezekben mérje-e le a terméket, én pedig mondtam, hogy igen és ennyi volt. Ebayen vettem őket (15 darabot) szerintem évekig kitartanak. Bár ez is technikailag műanyagból van, még mindig környezetkímélőbb mint az 5 percig használt zacskók, amik azonnal mennek a kukákba.

Sok sok mindenre még most sem tudok alternatívát, de próbálok mindent leváltani amit csak tudok. Amennyiben nem jelentenek óriási változást az életünkbe vagy nem kerülnek 10x annyiba, addig megpróbálok változtatni.


Évek óta van vízszűrő kancsónk, vizet is csak szénsavasat veszünk néha (fröccshöz stb). Az előző darab bár hibátlan, a bele való szűrőbetét mégis eléggé drága. Így úgy döntöttünk, hogy vásárolunk egy új darabot. Maga a készülék két szűrővel olcsóbb volt mint a másik változathoz 3 szűrőbetét. Nagyon szeretem, mert még ha nem is 100%-osan szűri meg a vizet, sokkal közelebb áll a jó ízű vízhez, mint ami a csapból jön.

HOME


Mivel a családom nem az országban lakik, így néha nehézkes a hazajutás. De remélem azért idén kicsit többször sikerül hazajutni, mint tavaly. Várom, hogy kézhez kapjam a jogsimat vagy egyenlőre azt, hogy sikeres vizsgát tegyek és gyakrabban hazamehessek :)


Anyával mindig tök jó videókat gyártunk, legalább is én nagyon szeretem őket


Legutóbbi közös videónkban ezt a tavaszi ajtódíszt készítettük el, amit ITT találtok.


Csodaszépen virágba borult minden. Már vártam a tavaszt, de sajnos azt kell, hogy mondjam megint elmarad, hiszen néhány napon kívül már kifejezetten nyári hőségek vannak, amit a tavasszal ellentétben egyáltalán nem kedvelek. Kicsit bánom, hogy úgy igazán nem volt kis tavaszi kabátos időszak, és már lassan egy rövidke pólóban is meleg van, de hát ez van.

WOODSTOREFAMILY


A kis büszkeségem

KEDVENC és ANTI KEDVENC 


Az Avon balzsamos sminklemosója egyszerűen az utóbbi idők egyik legnagyobb kedvence. Annyira jó érzés használni, nem irritálja a bőrt, de mégis tökéletesen eltünteti az a sminket, amit én viselni szoktam. Viszont a YC cuban mojito viasza egyáltalán nem volt ilyen pozitív. Sajnos égetve semmi illata nem volt és az a minimális is olyan erőtlen,béna volt, hogy amint tudtam ki is cseréltem a viaszt. Ennek ellenére a YC legtöbb viasza isteni és tökéletes, de ebben tényleg csalódtam.

KICSINYEK


A mi két cicánk mellett három horgosi cukiság is van, akiket lehet imádni. Nagyon szeretem mindegyiket, hiszen olyan különleges személyiséggel rendelkezik mindegyik, hogy könyvet lehetne írni róluk.


0408 

Pedig csodaszép reggelre ébredtünk...


-Rita



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése