Thassosi nyaralás - 2015 képes beszámoló!

Ezeket a bejegyzéseket sokszor magamnak írom, hogy akár évekkel később unalmas téli délutánon átpörgethessem. De látom, hogy a nyár kezdetével ezek a régi bejegyzések az olvasók számára is nagyon sikeresek, mert a statisztikában látom, hogy ezeket nézik a legtöbben. Így hát ismét elkészítettem az idei nyaralásunkról a legújabb képes beszámolót.

/tappancsok a hűs habokban/

Ismét Thassost választottuk úti célnak, nem vitás ez egy csodálatos sziget, és idén végre sikerült még jobban felfedezni. Az odaút a szokásos 20+ óra busszal, ami idén valahogy nagyon kényelmetlenre sikerült, de végül is megérte a szenvedést, amikor megpillantottuk a csodaszép szigetet a távolból. Ugyan abban az apartmanban voltunk mint két évvel ezelőtt. A kilátás fantasztikus még mindig, a tenger konkrétan a terasz előtt terül el. Nincs annál felemelőbb érzés, mint a tenger hullámzására elaludni :)

Két hét alatt bizony sok sok szép emléket bezsebeltünk, de volt részünk egy két kellemetlen élményben is, amit egyrészt gyorsan kihevertünk, valamint legalább tapasztalatunk nyílt ezen a téren is. Egyik ilyen kellemetlen esemény, hogy sajnos beleléptem, mit léptem konkrétan ugrottam egy tengeri sünbe... nem mondom, hogy nem fájt, de azért kibírható volt. Sajnos a kis tüskék kiszedése már sokkal de sokkal rosszabb volt, nem is a fájdalom, hanem a bonyolultságuk miatt. Aki teheti és ilyen eset áll fenn nála, az amilyen gyorsan csak tudja forró ecetes ( jó sok ecet) vízben áztassa legalább 1-1,5 órán át a lábát. Az ecet feloldja a tüskét. Ezt a műveletet többször is megismételhetitek. A nagyobb és könnyebben eltávolítható darabokat pedig steril tűvel, a tüskének alányúlva szedjétek ki, csipesszel nem lehet mert elpattan könnyen :) Sajnos nekem még mindig van egy a lábamban, de mivel olyan szerencsétlen helyen, hogy nem tudom kicsavarni a lábam, hogy hozzáférjek, így most még várok az ihletre :D

Nah de félre a kellemetlen témától térjünk vissza a boldog pillanatokra és természetesen a képekre!

Érkezésünk reggelén, ez még nem a sziget, csak az oda vezető út, de a kilátás itt is csodás

Romok a fővárosban

Thassos town

Kikötő

Nagyon bírta a fotózást, meg sem moccant :)

Első sós karamellás jégkrémem, az igazat megvallva szuper finom volt!

Sérülésem utána problémák, lábujjhegyen lejutni a partra, további sérülések szerzése nélkül :D

Dimbes dombos tájakon

Skala Potamia 3 kilométeres strandja-partja

Csillag gyűrű

Teraszról a kilátás

Imádom a nagy hullámokat :)

Thassos telis teli van cicákkal, kicsikkel nagyokkal, cukikkal és kevésébé cukikkal. Ő éppen egy nagyon éhes, barátságos példány volt :P Fura egyébként, hogy az ottani macskák totál más felépítésűek mint az itteniek. Sokkal vékonyabbak, a fejük is sokkal nyújtottabb, de azért így is cukik :)

Megpihentem

Potamia egyik legérdekesebb házikója, igen itt élnek :)

Ahhh, totál az én stílusom. Óriás virágcserepek, terrakotta színek, csodás növények :)

Ezek az utcák utánozhatatlanok

Szívem szerint be is költöznék most azonnal :)

Görög desszert

Kora reggel blogolásra adtam a fejem, sajnos semmi nem lett belőle :)

Újdonságok tesztelése :)

Freppé, tengerpart, napágy, napsütés

Golden beach a magasból

Eldöntöttük, hogy eltúrázunk a nem is olyan közeli márványpartra, ami bizony egy 20 kilométeres és 9,5 órás túrává változott. Elképesztő tájakon mentünk, óriási emelkedők és lejtők álltak az utunkba, a vizünk az út első negyedében elfogyott, és komoly rettegés tört ránk... de időközben sikerült vizet szerezni és mikor elértük a célunkat egyrészt baromira megkönnyebbültünk, másrészt azonnal jött a következő pánik... innen még valahogy haza is kell jutnunk. Két lehetőség volt, vagy megyünk előre a városba és onnan haza buszozunk, vagy megyünk visszafelé ahonnan jöttünk (de ez a nehezebb és gyalog a hosszabb út). Így előre mentünk az ismeretlenbe... nem mondom volt egy kisebb öröm amikor megpillantottuk az első házat a város kezdeténél, és a betonos utat.

Ezek bizony óriási márvány tömbök, egy darab majdnem olyan magas volt mint én :)

A márvány part, sajnos a márvány miatt a víz jéghideg, és kellemetlenül sok az ember, mivel fáradtak voltunk így nem igazán foglalkoztunk sokat a látvánnyal. De örülök, hogy eljutottunk ideáig.

Este is csodás a látvány, igaz nem tudok olyan jó képeket készíteni, amivel ezt szépen tudnám demonstrálni, így egy alkonyatkor készült képet mutatok :)

Nem voltam eddig hűtőmágneses, de most valahogy kimondottan szerettem volna hozni pár farabot, szerintem ha szép darabokat találunk, akkor akár ajándékba de saját magunknak is megfelelő emlék lehet. Idén még hoztam olíva olajat, olajbogyót, mézet és néhány édességet :) Mert tudom, hogy ezeket legközelebb csak jövőre vagy még később tudom ismét megvásárolni!

Hoztunk még pár bögrét, ajándékba és magunknak is. Valamint a nálam már hagyománynak számító képeslapokból is vettem párat. Az egyik egy idős nénike, akinek itthon volt már egy nagyon édi idős bácsika társa :) Jövőre szeretnék valami cuki kis állatot, vagy akár valami szép görög tájat a képkeretbe, hogy ezzel legyen teljes a kép :)

Szerintem édik :) És amint rájuk pillantok azonnal a nyaralás jut az eszembe!

--------------------------------------------

Élvezetes volt az idei nyaralás, talán az eddigi legjobb, még a kellemetlenségeik mellett is. Minden tesóm ott volt, jókat nevettünk, kajáltunk és kirándultunk.

Amíg ott voltunk semmi kellemetlenséget nem tapasztaltunk a kellemetlen gazdasági és politikai helyzetből, a helyiek kedvesek, vendégszeretőek és vidámak voltak mint általában, mert ugye nekik ez a munkájuk és a legfontosabb, hogy a turisták jöjjenek, költsenek és visszatérjenek :)

Akik még csak most mennek nyaralni, azoknak fantasztikus időtöltést, akik már hazajöttek azoktól pedig egy gyors élményleírást kérek. Akik pedig idén itthon töltik a szabadságukat, azoknak kellemes időtöltést kívánok. Fagyizzatok, mennyetek el a helyi strandra vagy parkba és érezzétek magatokat olyan jól, hogy akik otthon keseregnek, hogy sehová sem mennek... irigykedjenek :))

-Rita

1. Nagyon szép hely, imádtam nézni a képeket!!:)
    Én nagyon szeretem Görögországot, szeptemberben megyünk majd Sartira, immáron negyedjére :)

1. :) Köszönöm! Én is imádom, olyan eskü mintha hazamennék minden alkalommal, nagyon szeretem az embereket, az ételeket és hát a tájak sem rosszak :)

2. Jajjjj de jó lehetett, szuper volt nézni a képeket! :)

3. Meghoztad a kedvem ehhez a szigethez, olyan örömmel írtál róla! :)

1. Csoda egy kis hely, az oda vezető út igaz picit hosszú, de amikor először pillantod meg a távolból, nagyon jó érzés, és a levegő, a napsütés a kabócák hangja annyira veled marad még évekig, hogy komolyan furcsa :D

4. Csodálatos hely, gyönyörű képek, imádom Görögországot :D

1. Valóban csodás, igaz nem egy modern mindennel felszerelt üdülőhely (amit sokan lehet problémának látnak) hanem egy valóságos kis paradicsom :)

5. Még mindig csodás és még mindig nagyon tetszik, szívesen visszamennék én is Görögországba, mesés hely :)

6. Furcsa érzés, most jöttünk vissza alig egy hete, de már olyan távolinak tűnik, és néha úgy érzem, hogy több élményt is belehetett volna sűríteni a pihenések közé... kicsit rossz érzés, hogy idén amikor a legtöbb túrát, kirándulást szerettük volna a szigeten megtenni közbeszólt egy két rosszullét és tengerisün incidens :D Nah de remélhetőleg jövőre ugyan ott ismét megmártózhatunk a hűs tengerben :)