Levendula bőrradír - DIY!

A mosatni bejegyzésben egy nagyon egyszerűen elkészíthető, hatékony bőrradír receptet hoztam nektek. Közeledik a nyár, és ilyenkor bizony jól jöhet egy alapos radírozás a tappancsoknak, lábaknak és az egész testnek. De akár használhatjuk a kezünkön is, hogy eltávolítsuk a száraz bőrrészt. 


Azt azért érdemes kihangsúlyozni, hogy ezzel, mint sok más dologgal sem kell túlzásba esni, heti egy két alkalommal bőven kifejti a hatékonyságát.



1. Először szükségünk van az alapanyagokra, valamint egy tiszta kis tárolóra amibe a kész terméket tehetjük, én tesztelésre kaptam a képen látható áttetsző műanyag kozmetikai tárolót. Itt tudjátok megvásárolni. 

Szükséges alapanyagok: apró szemcsés cukor, szódabikarbóna, levendula virágok, olíva olaj, levendula illóolaj, édes narancs illóolaj (mindkettő opcionális)

2.A száraz összetevőket összekeverjük (5 ek cukor, és 5 ek szódabikarbóna és egy picike levendula virág). Az apró szemcséknek köszönhetően, nagyon gyengéd, de hatékony bőrradírt fogunk kapni.

3. Hozzáadom a száraz összetevőkhöz az olajokat (olívából 3 ek), alaposan elkeverem. Egy nedves homokhoz hasonló eredményt kell kapnunk. Illóolajból csak egy nagyon keveset használtam, éppen csak, hogy érezni lehessen.

4. A képen látható enyhén nedves cukros radírt kell kapnunk. Nagyin finom, levendulás picit narancsos az illata. 


A terméket természetesen azonnal ki is próbáltam, mert az egésznek az volt az oka, hogy már jó ideje nincs itthon bőrradír, és valamivel szerettem volna a kezemet ápolni. Az illata mint mondtam fantasztikus, nem túl intenzív és fullasztó. Az állaga nagyon kellemes, a bőrnek nem okoz fájdalmat a használta. Sok bolti termék vagy túl gyenge, vagy pedig túl erős, mert nagy szemcséket tartalmaz, itt pont tökéletes. Sót én azért nem használok soha a bőrradírba, mert bár hatékony, nekem irritálja a bőrömet, és bizony ha valamilyen apró felületi sérülésünk van, azt még jobban fogja csípni, igaz hatékonysága, és bőrre gyakorolt hatása pozitív a tengeri sónak, de inkább kihagyom a kellemetlenséget :)


Ennyi bőven elegendő az alapos kézradírozásra. Az olajnak köszönhetően azonnal hidratált is lesz a kezünk. A szódabikarbóna pedig fertőtlenítő és radírozó hatású, valamint puhítja a bőrt.


Használat közben érdemes a kezünket benedvesíteni, így nem hullik le a radír. Pár perc alatt elvégezhető a művelet.


Nekem nagyon tetszik a végeredmény. Sokáig eltartható, mert nincs benne kifejezetten romlandó anyag :) Nem csak kezünkön de az egész testünkön (kivétel ez alól az arc bőre, mert bár gyengéd radírról van szó, érdemes az illóolajokat akkor elhagyni belőle) használhatjuk. Én már alig várom, hogy a tappancsaimat a szandálszezonra felkészítsem :)

---------------------------------------------------

Gondolom mindenki tudja, hogy közeledik anyák napja. Szerintem nagyon aranyos és személyes meglepetést készíthetünk ezzel a bőrradírral. Az elkészült radírt érdemes egy csinos üvegbe tenni. Kézzel készített leírást is mellékelhetünk hozzá. Valamint csomagolhatunk mellé egy körömlakkot és egy kézkrémet. Így egy igazán praktikus ajándékcsomaggal lephetjük meg az édesanyákat!


Én vízfesték segítségével színeztem meg egy fehér papírt. Nekem nagyon tetszik ez a márványos hatás, sokszor használom más dekorációs dolgokra is!


Az elkészült papírt szárítsuk meg. Írjunk rá személyes üzenetet, vagy, hogy mit tartalmaz. Sajnos nekem a toll megadta magát, így egy picit girbe gürbe lett az írás :D


Én csomagoltam mellé még egy kézkémet és egy körömlakkot, aminek nagyon szép tavaszi színe van. Ilyen ajándékkal nem csak anyák napjára készülhetünk. A bőrradírt pedig akár más illatban és más olajokkal is készíthetjük, így még táplálóbb és még különlegesebb lehet.

------------------------------------------------------

Én nagyon szeretem az ilyen DIY termékeket, mert egyrészt hasznosak, gyorsan megvannak és még olcsóak is. Nem utolsó sorban pedig az összetétele merőbben barátibb mint a legtöbb drogériában kapható társaié. Persze sok natúr bőrradírt is vásárolhatunk az üzletekben de kilónkénti 4000-5000 forintért. Az én változatom ennél sokkal de sokkal olcsóbb!



Remélem hasznos volt a bejegyzés és ti is elkészítitek!



-Rita



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése