2015. április 20., hétfő

Konyhai kisokos 2. - egészséges hozzávalók!

A mosatni bejegyzésben, olyan kiegészítő termékeket fogok bemutatni, amiket én nagy szertetettel használok. A legtöbb ezek közül egészséges, a legtöbb diétába vagy allergiában szenvedőknek is hozzáférhető termékek.


Remélem tudok egy két újdonságot mutatni, kommentekekben várom a ti tippjeiteket és kedvenceiteket.

Az előző hasonló bejegyzésben a zabot vettem górcső alá, ha érdekel benneteket kattintsatok IDE!

-------------------------------------------------------

Szeretem az újdonságokat, a legtöbb ilyen termékről online kapom a legtöbb információt, nagy hatással vannak rám a videók, főleg külföldi részről. Ha valami megtetszik, azonnal utánanézek, hogy mi az ami miatt jó ez nekem, hol kaphatom meg valamint, hogy mennyiért. Ezek után ha sikerül beszerzem és jöhet a tesztelés. Ha anyagilag és hatásában is pozitívnak ítélem akkor maradhat :)

Tehát ezek a termékek így kerülnek be az én mindennapjaimba.

Reggelitől a vacsoráig 

 Reggel legtöbbször valamilyen kását, gyümölcsös turmixot vagy valamilyen tojást fogyasztunk. Ezekhez az ételekhez gyakran társítok valamilyen szuper vitamin vagy rost forrást, chia magot, lenmagot, zabkorpát, édesíteni datolyát, mézet vagy nádcukrot használok. Reggeli mellé kávét (feketén egy kevés tejszínnel) vagy teát, valamint legalább fél liter citromos vizet fogyasztunk. Ilyenkor szoktam a napi vitaminokat is "megenni". C, D, omega3-6, és multivitamin.

Ebédre valamilyen húst vagy zöldséget választok valamilyen kedvelt körettel (rizs, köles, hajdina). Szintén 5-6 deci citromos vizet, vagy sima vizet fogyasztok mellé.

Nassolni valami házi sütit, gyümölcsöt (alma, banán), turmixot vagy valami gyors szendvicset választunk. Ilyenkor egy kávét vagy teát készítek, évszaktól és kedvtől függ mit mikor.

Vacsorára pedig vagy az ebéd maradékát vagy valamilyen salátát, húst választunk. Szintén vizet fogyasztunk mellé.

Nem minden étkezésünk áll csak egészséges kajákból olyan 80-20%-ban keverjük őket. Van, hogy havonta rendelünk egy-két lakalommal pizzát, elmegyünk cukrászdába vagy pedig fagyizni. Mindketten szívesen fogyasztjuk az alábbi ételeket, termékeket. A legfontosabb a kiegyensúlyozott táplálkozás.

----------------------------------------------------


Chia mag 


Az egyik kedvencem a chia mag, amit turmixba, kásába vagy önmagában is nagyon szeretek.

Rengetek minden van benne, de hiába is írom le nektek sokat nem mond. Inkább azt írom le, hogy mire is jó :) Először is sok vizet, folyadékot képes megkötni, így telítő hatása fogyókúrában nagyon hatásos. Szív és érrendészéri problémákra, cukorbetegség tüneteinek enyhítésére, valamint női problémákra is ajánlott a fogyasztása. Sok kalciumot, vasat, magnéziumot tartalmaz.

Íze nincs, inkább az ételekben gyakorolt hatása miatt kedvelem. Besűrűsíti, és bezselésíti a krémeket, kásákat és turmixokat. Sütikbe tojás helyett is használható.


Lenmag 

Hasonló hatású mint a chia mag. Inkább sós ételekbe, fasírtokba, panírokba, kenyerekbe használom. Ajánlott használat előtt kicsit megtörni, hogy a hatását kifejts. Önmagában jó rostforrás és jól áttisztítja a belsőnket :)


Kakaópor 

Minél jobb minőségűt, minél kevésébe feldolgozott változatot szoktam venni. Reggeli kásákba, turmixokban vagy sütikben használom. Antioxidánsokban magas, finom és csokoládés hatást ad mindennek amibe csak bele tesszük :) Nálam elengedhetetlen, mindig van itthon!


 Datolya

Természetes édesítőszerként használhatjuk. Mi önmagában is szoktunk enni egy két szemet, olyan mint valami nagyon finom édesség. Legjobb a puha és dundi fajta, és nem a kiszáradt borzalom. Mindig tartunk itthon egy két zacskóval. Turmixban, sütikben vagy mint már mondtam önmagában is csodálatos. Sok vitamin van benne, alacsonyabb kalóriatartama van mint a méznek vagy más cukornak. Sok rostot tartalmaz ami szintén jót tesz az emésztésnek. Aki szereti a sütiket de szeretne egészségesebb alternatívákat annak érdemes mindenképpen ezt is kipróbálnia.


Kókusz chips 

Enyhén édeskés, roppanós finomság. Természetes nassolni való. Müzlikbe, kásák tetejére vagy csak önmagában is nagyszerű. Próbáljatok minél kevesébe feldolgozott darabot választani, és olyat amit nem édesítenek külön. Nem túl drága és nagy adag 200 gramm kb 800 forint (ami a képen van az 100 gramm és 600-700 forint Alnatura - dm-ben kapható).


Chia magos joghurtos granola, banánnal és kókusz chipsszel :) Isteni reggeli!


Igaz ez nem az én reggelim, hanem a páromé, de gyakran én is fogyasztok tojást, sonkát és valamilyen zöldséget reggelire!




Fűszerek 

Sokan leragadnak egy két darabál, pedig a kínálat majdnem végtelen ha a variációkat is hozzávesszük. Nekem közel 30-40 különböző fűszerem van itthon. Süteményektől kezdve, minden ételhez meg van a leginkább kedvelt "keverékem". Nekem ez olyan mint a vegyészet, kikísérletezni, hogy milyen fűszerkeverék lesz tökéletes az adott ételhez.

Kedvenceim közé tartozik: rozmaring, zsálya, vanília, őrölt kömény, kapor, fokhagyma, szurokfű - oregánó, bazsalikom (frissen és szárítva is használom, ég és a föld a kettő közötti különbség).

Ne féljetek kísérletezni, jól feldobható minden uncsi saláta, öntet, vagy hús és zöldség. Ha valami finomat sikerült kikeveredtek írjátok le, mert garantálom könnyű elfelejteni :)


Gyrosos csirkemell egy kis salátával. A húshoz a következő keveréket készítettem: olívaolaj, bors, oregánó, bazsalikom, szerecsendió, citromlé, fokhagyma és egy picike chilli. A sót csak a sütés előtt adtam hozzá. Lassú tűzön sütöttem, finom, valóban gyros húsra emlékeztető aromája lett a húsnak.



Szeretek sütiket sütni, és nagyon jó buli megpróbálni minél egészségesebb alternatívákat készíteni, amik még finomak is. Ebben a hónapban ez volt az egyik kedvencem. Brownie ricotta muffin. Ennek a sütinek szeretnék a külön bejegyzést az eredeti a recept a neten megtalálható, de én átírtam és abból született a képeken is látható finomság :D



Teák mint egészséges hozzávalók úgy jönnek ide, hogy mi nem fogyasztunk üdítőt, vagy szénsavas terméket, csak nagyon ritkán egy egy alkalommal, ha esetleg valami ünnepség-buli van. Esetleg nyaralás alkalmával. Egy egy ilyen jobb minőségű teafű 1000-1500 forint, ami 20 filtert tartalmaz, én 2-3 filtert használok több liter vízhez. Így sokkal olcsóbban kapok egy finom és egészséges innivalót, mintha valami cukros változatot vennénk. Mi minden nélkül fogyasztjuk már évek óta a teákat. Nyáron jéggel esetleg citrommal dobjuk fel.

-------------------------------------------



Remélem tudtam pár tippet adni azoknak, akik szeretnek egy kis újdonságot a konyhájukban kipróbálni. Van még egy csomó hasonló hozzávalóm, de szerettem volna egy nem túl hosszú és olvasható bejegyzést készíteni.

Várom a véleménykét, kommenteket, hogy ti miket használtok ezek közül vagy mi az amit ajánlotok kipróbálásra.



-Rita


14 megjegyzés:

  1. Szuper bejegyzés volt és úgy látom, hogy sokban egyezik az ízlésünk. :)
    Ha még nem próbáltad az amarantot. akkor abból a puffasztottat nagyon ajánlom, szuper joghurtba vagy turmixokba. A quinoa is nagyon finom és rengeteg módon felhasználható. Én nagyon rá vagyok kattanva az avokádóra és a medvehagymára most, épp ma készülök lefagyasztani belőle télire. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ismerem mind a kettőt, az amarántot müzlibe raktam ilyen kis szeletekbe, nagyon fincsi volt, mármint a müzli neki nem volt sok íze, kicsit ilyen mini hungarocell golyó hatás :D Quionat is használtam már, de egy picit drágának tartom ahhoz képest, hogy nekem nem annyira ízlik. Én helyette kölest, hajdinát vagy kuszkuszt (teljes kiőrlésűt) használok. De azt hiszem még van is belőle itthon egy kevés :D Az avokádó az ultimét kedvencem, alig várom. hogy a lidlbe akciósan árulják a szebbnél szebb darabokat, akkor van hogy 5-6 darabot is hazaviszek :D Én édességnek, turmixnak, sendóba vagy csak salátába vagy ugye quacamolénak használom :)

      Törlés
  2. Nagyon tetszett a bejegyzés! A chia magra kíváncsi vagyok, egy ideje tervben van, hogy kipróbálom. Mindig csodálkozok, ha valakinek a háztartásában a fűszerek tárháza kimerül a bors és paprikában (meg persze a sok nem házilag kikevert fűszerkeverékek.. hozzáadott ízfokozóval).
    A muffin receptet kíváncsian várom! A teával pedig abszolút egyet értek, üdítőt nagyon ritkán iszunk (még rostos levet is), teát viszont állandóan, szintén minden nélkül :) Mostanában viszont rákattantam a füves, nem filteres teákra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen a fűszerek elképesztő jó szolgálatot tesznek a konyhában. Jön a recept, tegnap ismét kipróbáltam :D

      Törlés
  3. Nagyon szuper bejegyzés! :)
    Én is imádom a fűszereket, annyira sokoldalúak és sajnos kevesen élnek vele, pedig csodákat lehet velük alkotni!
    A lenmagot én is használom, sokszor gyomorbántalmakra, puffadásra magában is (mintha sok bolhát enne az ember :D). A chia mag még várat magára, de szeretném majd
    Sőt még a bolti és az otthoni fűszerek között is óriási a különbség. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem otthonról hozhatták ezt a nem használnak új fűszereket dolgot. Aki pedig alapvetően nem is szeret főzni az nem is fog kísérletezni az újdonságokkal :)

      Törlés
  4. szuper bejegyzés ismét:)

    egy kérdés: chai magot te hol szerzel be és mennyiért?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szegeden van egy biocity nevű bolt és sokszor akciós is, múltkor 200 gramm volt 700 forint, de mostanában akció nélkül 1200. Ha nagyobb csomagot veszel mondjuk olyan 500 grammot akkor jobban jön ki anyagilag :) De amúgy sokszor vettem már más bio boltokban is, van ahol kicsit drágább van ahol jó áron van.

      Törlés
    2. okés köszi:) Aldi,Lidl ilyen helyeken kerested már esetleg?

      Törlés
    3. Ebben a kettőben nem szokott lenni, de tescóban igen de ott a legdrágább :D

      Törlés
  5. Nagyon szerettem ezt a bejegyzést, s sokat segítettél vele, éppen a héten kezdtem el odafigyelni mit is eszem egy nap. Szóval köszönöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ha tudtam mondani valami hasznosat. Van még pár előre elkészített bejegyzés ebben a témában, csak be kell fejeznem. Lesz az édesítésről, lisztekről valamint köretekről mindenképpen bejegyzés :)

      Törlés
  6. Imádom a blogod, annyira de annyira szuper!
    Köszi ezt a bejegyzést, nagyon tetszett! Türelmesen de azért izgatottan várom a kövit! ;)

    VálaszTörlés
  7. Ez nagyon hasznos bejegyzés volt, köszönjük szépen! Sokat tanultam belőle és biztos ki is fogok próbálni 1-2 hozzávalót, hogy még egészségesebben tudjak étkezni :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...