Pumpkin spice latte - őszi forró ital!

A tegnapi bejegyzésben ígértem, hogy lesznek bejegyzések amiben a pumpkin spice fűszerkeveréket fogom használni. Számomra ez volt az első dolog, ami eszme bejutott, hiszen olyan méreteket öltött ennek a forró italnak a rajongása, hogy nehéz a neten eltölteni úgy 10 percet, hogy legalább egyszer ne fussunk bele ebbe az italba :)

Sokan arra gondolnak, hogy ilyen kávékülönlegességet csak a nagy és drága kávézókban lehet venni, és csak ott lehet finom. Sajnos el kell, hogy szomorítsak mindenkit, mert az ott kapható italok (főleg ezek a különleges keverékek) egyáltalán nem egészségesek és rengeteg műanyagot tartalmaznak, ízfokozókat, színezéket, cukrot és egy csöpp sütőtök sincs benne, csak szárított porított (?!) formában., bár lehet, hogy finomak... én inkább maradok az otthon készíthető változatnál, amiben az összes összetevőt én felügyelem és tudom mi kerül bele :)


Habos, krémes és szívmelengetően fűszeres 



A fűszer receptet ITT találjátok!


Első lépésként 1,5 dl tejet (magtej, gabonatej, laktózmentes, normál tej) forraljunk fel. Közben főzzünk le egy adag espressot, kotyogósban, kávégépben vagy ahol szoktuk. Itt sajnos nem játszik szerepet az instant kávé, szóval én nem ajánlom hozzá, de kísérletezni lehet :)


Hozzávalók:

-1,5 dl tej
-1 adag esspresso kávé (ki kevesebbel, ki többel szereti, ez tényleg egyéni preferencia)
-1 kk sütőtök 
-1 kk méz
-1/2 kk pumpkin spice fűszerkeverék 

Finom latte titka, hogy habos és lány, ehhez általában tejhabosítót használnak, de nekem sincs, így én egy botmixert használok erre a célra, vagy pl a turmix is megfelelő (csak én utálom elmosni). Szóval a tejbe egy fél kiskanál fűszerkeveréket szórok, egy kiskanál mézzel és egy kiskanál sütőtökkel együtt. Legalább egy percig turmixolom, hogy kellemesen habos és levegős legyen a keverék.


Ilyen szuper habos és krémes lesz a keverékünk, ebben a pontban még akár pumpkin spice forrócsokoládét is készíthetünk, ez azoknak jó akik nem szeretik a kávét. Egyszerűen adjunk hozzá egy kicsivel több tejet és egy kiskanál keserű kakaóport. Keverjük el és már fogyaszthatjuk is :)



Amikor a kávé elkészült, töltsük a pohárba


Szerintem csodálatos látvány


A tetejére pedig szórjunk egy csipetnyi fűszerkeveréket, vagy étcsokoládé forgácsot, aki szeretné még tejszínhabbal is megkoronázhatja, de én nem szeretem :)




Sütőtökös brownieval tökéletes páros...


Próbáljátok ki, főleg ha szeretitek a kávékülönlegességeket...


-Rita 


9 megjegyzés:

  1. imádom a kávét, és szeretek kísérletezni :) nekem mázlim van, mivel a kávéfőzőmnek van gőzölője is :) Latte machiato-t és cappuchinot szoktam vele készíteni. De ezt az incsifincsiséget ki fogom próbálni. Köszi a tippet. Imádom a sütőtököt, amúgy is szeniorja van :)

    VálaszTörlés
  2. Jól néz ki. :) Biztos nagyon finom lehet. :P:)

    VálaszTörlés
  3. Én is ezt készítem mostanában, de sütőtök nélkül mivel az nincs benne, vagy legalábbis csak valami aroma formájában. Sokan azt hiszik, hogy sütőtökös, pedig a "Pumpkin Spice" az csak a fűszerkeveréket jelenti. :D
    Viszont a sütőtökös turmixot és a forrócsokit kipróbáltam és mindegyik isteni. :P

    A képeid egyszerűen csodásak, annyira hangulatosak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen aroma - por formában teszik bele a nagy üzletláncok (starbucks stb) de én ahány receptet néztem, és főleg azokat amit otthon csinálnak, mindenki tett bele sütőtököt, igaz ők konzerv formában én viszont frissen sültet, nyamiii :D Szóval nem tudom milyen lehet az igazi recept, de a fűszerkeveréknek valóban nem sok köze van a tökhöz :D

      Törlés
  4. Nagyon szeretem a fűszeres kávékat és ez valóban egy egyszerű recept.

    VálaszTörlés
  5. Nagyszerű ötlet, a sütőtökös forrócsoki kicsit bizarrul hangzik, de mindenképpen kifogom próbálni, mivel a sima kávét utálom :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is furcsának tűnt, de miután sütöttem sütőtökös browniet már nem lepődök meg semmit :D És a recept ötlet nem tőlem hanem egy blogger lánytól jött aki szintén nem kávézik:D

      Törlés