DIY: pumpkin spice, az igazi őszi fűszerkeverék!

Gondolom nem újdonság senkinek, hogy ősszel megindul az őrületes pumpkin spice használat legfőképpen a külföldi blogokon, sütikbe, turmixokba, kávékba és mindenbe ami ehető előszeretettel szórják ezt a szívmelengető őszies-télies fűszert :)


Utánaolvastam, hogy mégis mi alkotja ezt a közkedvelt fűszert, és kiderült, hogy végtelenül egyszerű összetevőkből áll, így otthon is könnyedén elkészíthetjük 1000 forint alatt.

A fűszereket megvásárolhatjuk por formában is ( de én nem keresgéltem túl sokat, így amiből csak a szemes formáját találtam, de számomra nem gond, mert van aprító) így pillanatok alatt elkészíthetjük a keverékünket. 


Én a fenti képen látható arányokat követtem:

1/4 Kiskanál só
-2 Evőkanál fahéj 
-1 EK gyömbérpor 
-1 EK szegfűszeg 
-1/2 EK szegfűbors 
-1/8 KK szerecsendió 

És mindent egy aprítóba kanalaztam


Fűszeres gyömbér 


Szegfűszeg 


Szegfűbors (érdemes előtte mozsárban egy picit megtörni, így a gép könnyebben boldogul)


Szerecsendió, ebből tényleg csak egy picike kell, hogy megadja azt a fűszeres - melengető ízt 


Ha mindennel megvagyunk jöhet a darálás - aprítás 

Készüljetek fel az illatáradatra 



Kész is áhított keverék, amihez nem kellett egy perc sem... 


Valahol tárolni is kell ezt a finom fűszert, én erre egy üres mini befőttesüveget választottam. Elmostam, hagytam megszáradni, majd belekanalaztam a keveréket. Valamint készítettem egy aranyos és pofon egyszerű címkét, hogy tudjam mi is van benne :)



Tadááám készen is vagyunk! Lehet készíteni a fincsi őszi sütiket, akár mézeskalácsot vagy valami forró italt, mert ez a fűszer megér egy próbát!

Akik eddig bánkódtak, hogy nem tudják beszerezni a külföldiek által méltán elismert és használt fűszert, azok most maguknak is lekészíthetik, olcsó és valóban isteni!

Fogok hozni néhány receptet amiben én is kipróbálom!


-Rita

9 megjegyzés:

  1. Nahát, ez tök jó :) és ízre is ugyanolyan?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Soha nem ettem ez eredetivel készült ételekből, de a receptet egy olyan szakács készítette, aki már használta az eredetit és a célja az volt, hogy azoknak is elérhető legyen akiknél nem kapható ez a termék :) Szerintem nagyjából ugyan olyannak kell lenni, leginkább fahéjas picit csípős-fűszeres.

      Törlés
  2. Hűűű, de szuper. Biztos kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  3. Tök jó, már a napokban én is gondolkodtam rajta, hogy miből állhat ez a keverék :)

    VálaszTörlés
  4. de szuper, holnap kipróbálom :)))) köööszi:)

    VálaszTörlés
  5. De szuper ki is próbálom! azt hiszem karácsonyi ajándék is lesz belőle! köszi :))

    VálaszTörlés
  6. Nekem ez a fűszerkeverék új. Hol találkoztál az eredetivel?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. http://goo.gl/a61OZE ezen a linken láthatod, hogy külföldön leginkább Amerikában óriási hagyománya van ennek a keveréknek. Én személy szerint legalább 5 éve tudok róla, de szerintem ennél sokkal régibbre nyúlik vissza. Ha rákeresel akkor rengeteg olyan receptet találhatsz amiben ezt használják. Kb olyan mint nálunk a mézeskalács keverék, vagy a forral bor keverék :D

      Törlés
  7. Szia. Megkerdezhetem milyen márkájú apritod van? :)
    Hihetetlen, de én még csak most találkoztam ezzel a kávé különlegességgel... :-D kicsit lemaradtam...már csak egy aprito hianyzik.

    VálaszTörlés