100% házi alma-répa-narancs juice!

Gondolom nem én vagyok az egyedüli aki néha szeretne meginni valami fincsi gyümölcslevet, de hozzáadott cukor és minden egyéb nélkül. Általában ilyenkor megelégszem egy limonádéval vagy pedig teával, de pár nappal ezelőtt nekiláttam készíteni egy kis egészséges itókát ami olyan mint a napsugár!


Hozzávalók:

2 sárgarépa 
2 alma 
1 kis darab gyömbér 
6 narancs kifacsart leve 

Elkészítés:

A narancsokat kifacsarjuk, vagy kézzel, vagy pedig géppel, ki mivel szokta. A répát almát és a gyömbért turmixba tesszük, felöntjük egy két deci vízzel (vagy teával), és ezt az egészet annyi ideig turmixoljuk míg egy sűrű egynemű pépet nem kapunk. Innen két lehetőségünk lesz a folytatásra, az első amivel egy rostos italt kapunk nem más mint a kész pempőt felöntjük a 6 narancs kifacsart levével, a másik, hogy a sűrű pempőt leszűrjük egy szitán vagy egy erre használható kendőn, és ezt ötjük fel a narancsok levével. Így egy sokkal hígabb italt kapunk (amit én jobban szeretek). 

Az ízéről annyit kell tudni, hogy nagyon frissítő, nem túl édes (persze ez függ ki milyen almát vagy répát esetleg narancsot használt) nálam majdnem minden savanyú volt (alma, narancs) de mégis finom lett a végeredmény. A gyömbértől kap egy kis csavart ami nagyon jól illik ehhez az ízvilághoz. Lehet még több változatban is kipróbálni, esetleg egy kevés ananásszal, vagy mangóval (ebben az esetben viszont, jobb ha nem szűrjük le hanem rostosan hagyjuk). Legközelebb ezt a változatot készítem el, és arról is hozok nektek receptet.


Én tettem bele jeget, mert hidegen még finomabb. Bátran adhatjuk a gyerekeknek, mert nem tartalmaz semmi mesterségeset, sem cukrot. Ha valakinek mégsem lenne elég édes, az tehet hozzá egy levés mézet, vagy más édesítőt is. Egy napnál tovább nem érdemes tárolni, mert veszít a frissességéből és egyébként is nagyon gyorsan megvagyunk vele. Azt hiszem ez egy tökéletes alternatíva arra, ha valaki szeretne egy kis gyümölcslevet fogyasztani, vitamindús, egészséges és elég csak ránézni, pont olyan mint a napsugár!


De gondolom itt jön egy nagy kérdőjel, nah és mit lehet kezdeni a leszűrt megmaradt gyümölcspempővel? Nem kell aggódni erre is gondoltam hiszen én sem szeretek pocsékolni. A megmaradt gyümölcspépből egy szuper és egészséges sütit süthetünk. Vagy lefagyasztatjuk jégkocka tartóba és a turmixunkat turbózhatjuk vele!


Almás répás sütike

Hozzávalók:

1 bögre liszt (rozsliszt nálam, ez most az új kedvencem)
1 bögre darált dió
1/2 bögre édesítő (cukor, méz, stevia stb)
A megmaradt gyümölcspép (2 alma, 2 répa, pici gyömbér)
1/4 kókuszzsír, olíva olaj (valami enyhe aromájú), vaj (én nem használtam most semmit, így is finom lett)
3 nagy tojás
fahéj,szerecsendió (ízlés szerint)
csipet só
1 kiskanál szódabikarbóna 

Elkészítés:

A száraz összetevőket egy edénybe tesszük. Lisztet, diót, szódabikarbónát, sót és fűszereket. Egy másik edénybe tesszük a tojást, gyümölcspépet, zsiradékot és édesítőt elkeverjük, majd a két részt összekeverjük (száraz részt a nedveshez öntöm) majd egy sütőpapírral kibélelt formába öntöm. 180 fokon tűpróbáig sütöm. De tapintással is érezni lehet ha már szilárdabb és átsült. Az állaga nem lesz olyan mint egy piskótának, hiszen a dió és teljes kiőrlésű liszt is mind tömörebbé teszi. De az íze szuper finom lesz, olyan igazi karácsonyi hangulatot teremt. Férfi részlegen is tesztelve, és még repetát is kért, pedig válogatós az egészségesebb sütik terén, de ez bevált! Szóval egy próbát megér.

Szeletelést akkor kezdjétek el amikor teljesen kihűlt a sütemény!


Egy kis porcukor a bűnözés miatt, meg így jobban nézett ki a fotón.


Remélem tetszett nektek ez a kis egészséges ízelítő, legközelebb egy szuper finom többfunkciós müzlit (granolát) hozok, amit már több mint fél éve közel minden héten elkészítek többféle változatban!


Egy kis ízelítő 

Ti szoktatok készíteni egészséges innivalókat? Ha igen osszátok meg velem, most gyűjtöm a recepteket :)

-Rita

2 megjegyzés:

  1. Köszi az üdítő receptjét, biztos el fogom készíteni, nagyon szeretem az ilyen italokat. A süti is nagyon jó, így tényleg mindent fel tudunk használni :)

    VálaszTörlés
  2. .majdnem minden reggel ilyesfele friss turmix-szal inditjuk a napot, en mindenfelet bedobalok, gyumolcs, zoldseg es vizzel vagy kokusztejjel higitom. Regebben preseltem a dolgokat, a pepet mindig kidobtam, ej de nagy hiba volt, ilyen sutit kellett volna csinalni :)

    VálaszTörlés