Hogyan vásároljunk ésszel?!

Nah ez az amit a nők sokszor elrontanak, hirtelen felindulásból elkövetett vásárlás, ugye milyen ismerős és akkor még szerencsénk is van ha a vásárolt darab megfelelő és egy alkalomnál többször vesszük fel. Abban az esetben ha az adott darab nem került szívbemarkoló összegekbe hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy hányszor is estünk abba a hibába, hogy úgy vettünk meg valamit, hogy azt soha de soha nem vettük fel valójában... csak otthon a tükör előtt.

Velem is megesett, óhh jaj hányszor... de nekem mindig szerencsém volt oda adta húgomnak, vagy anyukámnak és így gyorsan el is tereltem a negatív gondolatokat arról, hogy már megint "mit tettem", és így még nyomok sem maradtak otthon, hogy rosszul érezhessem magam.

Ha veletek is sokszor fordul elő, hogy olyan ruhát vásároltok amik utána soha nem kerülnek elő a szekrényből akkor ajánlom figyelmedbe ezt a bejegyzést hátha neked is segít :)

Előző bejegyzésben leírtam, hogy hogyan is szanáltam ki a szekrényemet, ami egy csodás kezdőpont arra, hogy felmérjük, miket is kellene még beszerezni ahhoz, hogy még teljesebb legyen a ruhatárunk. Tehát első pont a gardrób átválogatása! ITT a bejegyzés erről.

1. Állapítsuk meg milyen stílusú ruhákat szeretünk és azt hogy milyen ruhák állnak valóban jól a testalkatunkhoz

Urban Eve-nél egy egész bejegyzésben olvashattok az ő tippjeiről érdemes megnézni a bejegyzést. ITT találod.

Fontos az önkritika és fontos, hogy valóban olyan ruhát vásároljunk amiben jól érezzük magunkat. Ha tudjuk magunkról, hogy nagyon ritkán hordunk magassarkút és a munkánk sem követeli meg, sőt talán még hátráltatna is benne, akkor felesleges egynél több darabot tartani otthon. Attól, hogy szép vagy csinos még nem fogjuk felvenni, mert nem lesz mihez. Nekem van pár magassarkú cipőm de évente nagyon ritkán hordom, a szandálok már más téma azokat szívesen hordom nyáron, szoknyával és nadrággal is egyaránt, de ezekből is elegendő egy vagy két pár minden évben. 

Ha tisztában vagyunk az adottságainkkal, és tudjuk melyik csoportba tartozunk sokkal könnyebben és célirányosabban tudunk keresni, bármilyen stílusú ruháról is legyen szó.


Most nem mennék bele abba, hogy melyik testalkathoz milyen ruha illik, erről nagyon sok infót fogtok neten találni. De akár Pinteresten is lehet keresgélni a megadott testalkatra, és azokat a ruhákat elmenthetitek inspirációnak.

2. Felmérni a helyzetet mire is van szükség

Ha már megvagyunk a válogatással és rend van a szekrényben, egyszerű dolgunk lesz. Ha szükségünk van nadrágra akkor bizony szükség van rá, írjuk fel a listára, ha újítani szeretnénk akkor nézzük meg mi a jelenlegi divat nadrágok terén és nézzük meg a testalkatunkhoz melyiket ajánlják. Én a körték táborát erősítem, így nekem az egyenes vagy picit bővülő szárú nadrágok állnak a legjobban, de mivel nem vagyok túl magas így ilyenkor jól jön egy szandál ami még nyújtja is az alakomat. Van szandál otthon akkor oké, nincs de szeretnénk, akkor ő is mehet a listára. Ellenőrizzük milyen színbe tudunk gondolkodni. Táskáink, öveink színe lehet a mérvadó. Ha minden fekete akkor egyszerű dolgunk van, ha esetleg bőr vagy vajszín a domináns akkor választhatunk világosabb színeket is. Ugyan ez a többi ruhadarabbal is, megnézem mi nincs, megnézem mit szeretnék és azt is, hogy mi áll nekem a legjobban, és az tetszik e nekem, ha nem akkor tovább nézelődök. Legyen egy jól kigondolt listánk, ne csak össze vissza vásároljunk, vagy is de aki megteheti és anyagilag úgy áll, hát ő vásároljon, de ők valószínűleg nem ezt a bejegyzést olvasgatják!

Olyan ruhadarabot soha ne vegyünk ami kicsi vagy nagy, mert úgysem fogunk belefogyni vagy esetleg bevenni belőle, de ha eddig mindig sikerült belefogynunk és mindig átalakítottuk a ruháinkat akkor ezt a lépést ők kihagyhatják :)

3. Legyen inspirációnk 

Válasszunk egy ideált aki testalkatilag megegyezik velünk, és még a stílusa is tetszik nekünk, választhatunk sorozatszereplőket, hiszen őket sok sok ruhában láthatjuk és így még könnyeben tudunk tőlük egy két tippet ellesni. Ne a vörös szőnyeges ruhákra és a nagy estélyikre hagyatkozzunk, inkább nézzük meg mit hordanak a hétköznapokban. Ami tetszik mehet az inspirációs mappába! Ügyeljünk a színekre, hajunk bőrünk és szemünk színe is mind befolyásolhatja a szettünk tökéletességét. De a színekre akkor is figyeljünk amikor egy új darabot készülünk beszerezni, mert ha a meglévő ruháinkkal nem passzol akkor újabb költségekbe sodorhatjuk magunkat. 

4. Indulás az üzletbe 

Vagy pedig online is vásárolhatunk, de ez néha zsákbamacska mert nem tudjuk megtapogatni, felvenni, megnézni az anyag minőségét, még a tapasztalt netes vásárolók is sokszor esnek pofára amikor a kézhez kapott csomag köszönő viszonyban sincs az oldalon látottakkal, ilyenkor jöhet a mérgelődés az emailek váltása és ha szerencsénk van, visszakapjuk a pénzünket és még a ruhát is megtarthatjuk, de azért nem ez az elterjed forma. Ha van rá módunk olyankor mennyünk nézelődni amikor kevesen vannak, ne keljen egymás kezéből kivenni a ruhákat, és ne keljen méteres sorokat állni a próbafűkénél. Kuponos napok előtt érdemes felmérni a terepet, előre kinézni a dolgokat, felpróbálni a ruhákat, és megjegyezni mi volt megfelelő. És a kedvezmény napján elég a kinézett darabokat a kosárba helyezni és mosolyogva a kasszához sétálni, igen lehet, hogy egy egy darabból már nem lesz a méretünkben, de megkíméljük magunkat az óriási tömegtől ami olyankor az üzletekben van. Megfelelő ruhákra bukkanhatunk a turkálókban is, de jó ha tudjuk néha az árak itt is elérik az üzletekben lévő árakat, ezért alaposan nézzünk körül, hol mit milyen áron adnak. Általában a kuponos napok környékén a nagyobb turkálókban akciók szoktak lenni (háda) ahol még jobb áron juthatunk a ruhákhoz. De nagyon figyeljük, mert sokszor a mennyiség a minőség rovására mehet, nézzük át alapos a darabokat, próbáljuk fel őket mert itt sokszor csak a szemünk és a lelkünk az ami imádja az adott ruhát de felvéve bizony nem az igazi. Ha szeretsz barátnőkkel vásárolni és bízol a véleményükbe akkor jó ötlet lehet velük menni.

Elsőre talán bonyolultnak és hosszadalmas folyamatnak tűnhet, de ha belejövünk már olyan célirányosan megyünk egy egy üzletben, hogy az eladókat megszégyenítve találjuk meg mi is az amit keresünk. Ezentúl nem kell feleslegesen próbálgatni olyan darabokat amiről már messziről tudjuk nem a mi alakunkra lett kitalálva. Persze néha megnézhetünk egy egy darabot, hátha olyan a szabása és szerencsések vagyunk. De azért akinek vastag a bokája (vagyis nekem) ne akarjon bokapántos szandit venni mert őszintén nem lesz túl szép a látvány, de ugyan ez a helyzet azokkal a lányokkal akik pl nagy cicivel vannak megáldva ne akarjanak nagy puffos ujjú habos babos felsőt venni, mert nem lesz szép a látvány.

Tehát fontos, hogy tudjuk mi is az amit szeretnénk, mi az amit mindig hordunk a hétköznapokban a munkánkba. Ha mi egy irodában dolgozunk, és reggeltől estig bent vagyunk, és megkövetelik a csinos nőies öltözködést, akkor ne halmozzuk fel a sportruhákat (kivéve ha sokat edzünk) és a sportcipőket, valamint a mini farmersortokat mert nincs rá szükségünk, max egy két darabra amit a hétvégi kirándulásra, városnézésre felveszünk. És ugyan ez a helyzet azokkal is akik pl óvodában dolgoznak, nem kell több száz magassarkú, blézer és ing, mert a legjobb döntés lesz egy kényelmes nadrág, néhány csinos blúz és esetleg egy kényelmes topán, mert a napi 8 óra állás hajolás mellet és óvónéninek nem az lesz minden álma, hogy egy magassarkúban totyogjon haza, vagy netán bevásárolni.

De ilyenkor jönnek a különböző stílusok, ha már megvagyunk azzal, hogy mi is az amit legtöbbször hordunk. Lehet valaki úgy is elegáns, hogy nadrágban jár és lapos cipőben, de úgy is hogy szoknyában és csinos felsőben. És valaki öltözhet csinos ruhákba úgy is, hogy kényelmes és megfelelő a gyerekek közt, pl leggings és egy fehér csipkés tunika ehhez pedig egy középmagas szandál, máris csinik vagyunk és nem öltöztünk túl, és még haza is tudunk jutni :D

Hoztam pár képet azokról a szettekről amiket én válogattam össze magamnak, stílusban és a testalkatomhoz is megfelelőeket néztem ki. Ezután jöhet az üzletek felkutatása és a végleges megvásárlás :)


Mindegyik képen van valami ami tetszik, az elsőn a pöttyös felső és a fülbevaló, a másodikon a naci a bőrkabát és az óra, de a kis topán is tetszene, a harmadik képen minden darabja tökéletes a táskát külön imádom, az utolsó képen pedig a felső az ami elnyerte a tetszésemet.

Szeretnék még tavaszi ruhákat, és egy két szoknyát is találni, mert azok is jól jönnének, főleg a szekrény kiszanálása után.

De a mostani listám legfontosabb darabjai:

-nadrág
-topán
-felsők
-otthoni kényelmes nadrág
-bőrdzseki 


Remélem tudtam segíteni nektek is egy kicsit, és már nagyban válogatjátok azokat a képeket amik igazán inspirálóak nektek, ha érdekel én miket gyűjtöttem össze Pinteresten akkor ITT tudjátok megnézni!


-Rita

3 megjegyzés:

  1. Én az utóbbi időben már így járok vásárolni, sok felesleges vásárlástól kímélve meg magam. Régebben sokszor volt olyan, hogy elmentem farmert venni és hazamentem egy újabb fölsővel, amire egyébként semmi szükségem nem volt :)
    Én is körte alkatú vagyok és tudom, hogy az egyenes szárú farmer állna elméletileg a legjobban, de én csak a skinny-t vagyok hajlandó magamon elviselni. Mindig úgy tartottam, hogy a divat és hogy kinek mi áll jól csak iránymutató, amiből ki lehet válogatni a nekünk tetszőt :)

    VálaszTörlés
  2. Tetszett a poszt, hasznos volt!
    Glamour napokon eddig inkább a kozmetikai részlegre mentem rá, de ideje már a ruhatáramon is változtatni. Én is körte alakú vagyok, de én is a skinny farmereket szeretem,amiknek a szára ugye meg teljesen szűk, de ha lehet, akkor inkább hosszított felsővel hordom, így lehet, hogy nem annyira gáz. De hát ezt szeretem, nem tetszik amikor "lóg" a farmer alja, pedig biztos előnyösebb lenne. Egyébként 160 centi vagyok és 50 kiló, az a bajom, hogy alacsony vagyok és mindig mindenből le kell vágni, mert hosszú, de hát így sikerültem :D
    Cipőkkel is hadilábon állok, mert 36os a lábam és általában azt rögtön elkapkodják, így ami tetszik sosem tudom megvenni, aztán meg egész nyáron mászkálok egy saruért, amit augusztus végén sikerül megvenni... -.-." :D Lehet Pesten a több bolt miatt könnyebb lenne a dolgom, itt "vidéken" ezzel szembesülök.
    A lista már nekem is meg van írva :) Jó shoppingolást lányok! :)

    VálaszTörlés
  3. Én sem mindig hordok olyan bővülős nadrágot, sőt ritkábban, de pl magasabb talpú cipővel, olyankor nem ér le a szára valóban jobban áll nekem, de pl bakanccsal esélytelen lenne felvenni. Szóval ezt csak úgy irányadóként adtam meg, mindig vegyítem, mi az ami jól áll, de pl tudom, hogy nekem a nagyon szoros lábú nacik nem olyan jók, mint amik egy picit elállnak. Igen ha valaki alacsonyabb annak még jobban kell figyelnie, nehogy még összébb nyomja a termetét, én igaz 167 cm vagyok de így sem ütöm meg a magas kategóriát, így a maxi ruhák, és hasonlóak nem az én darabjaim, pedig milyen jók is lennének... :))

    VálaszTörlés