Görögország 2013 - Thassos!

Vasárnap hazatértünk a 2 hetes nyaralásból, idén kicsit előbb időzítettük, már januárban lefoglaltuk a szállást és a buszos helyünket is, így igen kedvező áron tehettük meg a közel 1100 kilométeres utat a csodálatos zöld szigetre Thassosra.

Egy bejegyzésben hoztam a képeket, mert talán így jobban áttudom adni az igazi hangulatát ennek a nyaralásnak.

Buszról látszódik Kavala és a háttérben Thassos szigete

Már tavaly is mondtam, hogy nekem főleg így fiatalon nagy élmény a buszos út, a szükséges rossznak lehet tekinteni, mert valóban nem a legkényelmesebb órákon át ülni de teljesen kibírható, az alvás már más téma, van aki pillanatok alatt képes a buszon elaludni, pl a párom, de nekem kell hozzá megfelelő pozíció, hőmérséklet és ilyesmi, de hazafelé a fél utat átaludtam, szóval nem gond, az utazás közel 20 óra volt, hazafelé órákon átt villámok kíséretében utaztunk Szerbia egész területén, nagyon félelmetes volt, de olyan fáradt voltam, hogy inkább behúztam a függönyt és nem is figyeltem oda, többé kevésbé sikerült is.

Pénteken délután indultunk, másnap reggel értünk Keramotiba, ahol kompra szálltunk és 45 perc alatt átértünk Thassos sziget fővárosába Limenasba. A kompos utunkat sirályok kísérték végig, voltak akik csemegével is készültek, és etették őket mi ezt kihagytuk, de így is érdekes látvány volt a közel 40 sirály a komp körül.

Érkezünk a szigetre, viszonylag hűvös volt az idő még délelőtt, de délután már strandoltunk

Felhők kora reggel a hegyek fölött

Amint megérkeztünk a kompról leszállva azonnal szálltunk is fel a buszra, idegenvezetőnkkel együtt, azonnal ellátott mindenkit a fontos információkkal, kicsi hegyi városokon át jutottunk le a partra ahol a szállásunk volt, Skala Potamiában az aranyparton. Amint átvettük a szállást egy órán belül elaludtunk, majd kora délután ébredtünk fel, és néma fagyi reményébe elindultunk felfedezni a boltokat és picike utcákat.

Az idő hűvös volt de a látvány csodálatos

De délután az idő gyorsan felmelegedett, hazasiettünk fürdőruhát vettünk fel és a közeli partra mentünk le, ami 3 percre volt a szállásunktól, a víz hűvös volt de napok alatt egyre kellemesebb lett, a végére pedig már a csodás kategóriába sorolnám :)

Alig voltak emberek még az első héten, csöndes nyugodt pihenés garantált

Kipróbáltam az új fürdőnacimat, nagyon kényelmes és hasznos volt, gyorsan száradt meg és már lehetett is indulni

Este a szállásunk melletti tavernába mentünk le enni a Magic Coastba, a kiszolgálás hibátlan volt, az étel pedig finom, az árak az ottani árakkal összehasonlítva közepesek voltak, de azt hiszem a látvány és az érzés, hogy első a este a tenger közvetlen közelében vacsoráztunk mindent megért. Én garnélát S. pedig polipot evett, mindkettő finom volt.

A szállásunk teraszán, bal oldalt a taverna ernyői láthatóak, a tenger csodás hangját hallottuk 14 napig, azt hittem zavarni fog vagy nehezen szokom meg, de semmi ilyen nem történt, már most hiányzik.

Csodálatos

Indulás a pékségbe

Sok sok finomság, kedves kiszolgálás, gyorsan rájöttek, hogy magyarok vagyunk és a köszönöm ezentúl elengedhetetlen volt részükről :)

A csokis kroissant az egyik kedvencem volt, a kenyerek és a szezámos péksütiről is nehezen fogok majd lemondani, de a fetás spenótos lepény is fantasztikus!

Gyakran ettünk otthon, imádunk főzni, kísérletezni és az igazat megmondva kicsit ízesebben fűszeresebben készítettük el mi mint a legtöbb étteremben. Garnélát, halat polipot és mindenféle finomságot készítettünk, sok salátával, és tatszikivel.

Fincsi fagyi, sok sok ízben megkóstoltam, de nekem valahogy egyik sem volt olyan tökéletes mint a tavalyi scandal fagyi :D

Kagylógyűjtésben a fiúk nagyon ügyesek voltak

Szállásunk udvaráról, itt grilleztünk sokszor

Imádom a mythos sört :)

Tatsziki és finom szezámmagos péksüti (az igazi nevét nem tudom) a nyaralás alatt kb 5 kiló tatszikit ettünk meg :D azt hiszem a boltosok imádhattak bennünket, finom kecsketejes fetasajtot is vettünk úgy kb 2 kilót :D

Sütöttünk halt, alufóliába csomagolva, nagyon finom volt

Potámiába, picike utcák, apró helyre épített házak, és ami a legviccesebb itt autók és buszok is járnak :D

Panagiában ékszerüzletben, itt vettük a gyűrűmet, 3 euró kedvezményt is kaptunk :)

Imádom az opállal díszített gyűrűket, szívesen válogattam volna ott is, csak sajnos azok már 30 eurónál kezdődtek :D

Panagia híressége

Limenas kikötőjében

Kilátónál Limenasban, olyan órási hullámok voltak, sajnos merülni kezdet a gép és az eső is elkezdett esni, de a látvány mindent megért!

Reggeli, sokszor ettünk gyümölcsöt joghurttal, nyam nyam

Panagia cukrászdájából sütik, csodaszép dobozban adják az édességeket

Egy kis napozás

Pancsi

Reggeli, dinnye, mangó, banán joghurttal

Souvlaki bárányból, isteni finom volt, főleg az általam kitalált szósszal :D 1 kilóhoz, 1-2 citrom leve, 1 deci olaj, csili (2 kisebb darab), ízlés szerint só, kevés oregánó és bazsalikom, valamint rengeteg fokhagyma... nyami

Naplemente, nem tudom mit hozzáfűzni :)

Utolsó napokban

Kedvenc fehér ruhám, amit tavaly kaptam Görögországban

Óriási hullámok, ez volt a kedvenc napunk, sajnos le is égtünk mert órákig a vízben szórakoztunk a közel egy méteres hullámokban

Mojito fagyi, hmm isteni finom, és 55 kalória egy darab

Lassan elérkezett az utolsó nap, lassan összepakolásztunk, elmentünk sétálni, este pedig vacsorázni szintén a mellettünk lévő tavernába, 4 személyes grill tálat rendeltünk, ami igaz kicsit lassan hoztak ki, de a kihozatal sem volt túl egyszerű, csillagszóróval a tetején tálalták a sok sok húst. Nem is tudtuk megenni 3-an ezt a nagy adagot, és egy kicsit fűszerezhették volna intenzívebben is, de mindent összevetve ízlett. A végén sütit és uzót kaptunk, amit jobbnak láttunk volna elkerülni de nem volt menekvés.

Másnap kora reggel már indultunk is, előtte vásároltunk az útra ételt, és italt, de már jött is s busz bepakoltunk elfoglaltuk a helyünket, és jött a 20 órás utazás a kompos úttal, volt egy közel egy órás megállónk Stavrosban is, nem rossz hely, de őszintén nem mennék oda nyaralni. Viszont Thassos csodálatos volt, sok helyre nem jutottunk el, de még így is rengeteg élménnyel gazdagodtunk, a közeljövőben biztosan elmegyünk még.

Sokat fürödtünk napoztunk ettünk ittunk, sőt még egy sorozatra is jutott idő amit a Szütyő blogon Nettinél láttam :D Falling skies imádat van azóta!

Egy kis szuvenírt és ajándékot is hoztunk a rokonságnak :)

Jövőre a cél Lefakada vagy Kefalónia esetleg valami mediterrán ország  itt Európában :)

Szuper volt a nyaralás csak tudjátok... kár, hogy vége és hogy haza kellett jönni, majd készül egy videó amit szeretnék még megmutatni nektek :)

Hová utaznátok el szívesen ?
Kedvenc nyaralóhely ?

-Rita

1. elképesztő nyaralás lehetett, és a fotók is visszaadják a hangulatot. :) a naplementés kép gyönyörű!

2. Szia! Melyik utazási irodánál foglaltatok? (én is nem rég jártam Görögorszáűgban és tényleg nmegéri még busszal is elmenni :))

1. Szia apollon travel de csak a buszt a szállást külön intéztük :) http://thasos.hu/ itt, ha még idény előtt foglalja le valaki akkor nagyon kedvező :)

2. az apollonravel facebook oldalán most nagyon sok akciós last minute utat hirdetnek!!! :)

3. O, de szép képek :) Nagyon szép helyeken jártál :)

4. nagyon szépek a képek, olyan mintha egy kicsit én is átéltem volna a nyaralást:)

5. Nagyon szép képek, biztosan jól érezted magad:)

6. Remek képeket hoztál nekünk, nagyon tetszenek, hangulata van az összesnek :)
    Törökországban, Cipruson már voltam, Görögországban még nem.
    A legkedvesebb nyaralóhelyeim Olaszország és Franciaországban Nizza és környéke :)

7. De jó lehetett, nagyon jó képek!:)
    Mi augusztus végén megyünk Sartiba szintén busszal az Apollon Travellel :)

8. Jaj, de gyönyörű képek, csodás helyen jártatok! És szuperül áll Neked a hullámos haj! :) Nekem Capri az álom úticélom. :D

9. Még így is keveslem a beszámolót :D :D :D
    Sajnálom, hogy nem volt végig verőfényes napsütésetek, de nagyon irigykedem :D Nekem annyira messzi Görögország, belehalnék a buszozásba.

10. Még mindig imádom Görögországot, szívesen mennék oda megint :) A képek csodásak!

11. :) Üdv. Mert éppen Görögországba készülünk, és beszámolókat keresek, tapasztalatokat, élményeket, idetaláltam. maradok is olvasgatni.És persze köszönöm a megosztott élményeket :)

12. Szupi képek! A naplementés valami mesés. =) Szép kis helyen voltatok. =) Én még sosem voltam ilyen hosszú buszúton... Mi kocsival mentünk tavaly meg idén is Horvátországba, de én azt a 10 órát is végigaludtam éjszaka. :D