Nyaralás előkészületek 2 - itthoni teendők!

Sokan nem szeretik túl gondolni a nyaralást, az előkészülteket, de én szeretek mindent megszervezni  nekem ez a rész is igazán izgalmas :)

Parga

Vannak olyan dolgok amit még célszerű a nyaralás előtt elintézni, hogy az ott töltött idő kellemes legyen.
Úgyhogy most néhány olyan tippet, és ötletet osztok meg veletek ami lehet nektek is jól jön ha nyaralni készültök.

-Legfontosabb természetesen a papírjaink, irataink, nagyon fontos, hogy ellenőrizzük, hogy mi mikor jár le, mert van olyan ország, ahová még érvényes, de közeli lejáratú papírral sem lehet bemenni, és gondolom a kellemetlenség amit a határon tudnak művelni senkinek sem hiányzik (sajnos volt már rá több példa is, hogy valaki képes volt lejárt útlevéllel elindulni... ezt nem is tudom megérteni).

-Mindenki szeretne egy kis színt kapni a nyaralás alatt, de anélkül, hogy leégne, ezt megelőzően a nyaralás előtt célszerű (ha van lehetőség) napozásra, természetesen ugyan úgy fényvédelemmel, először csak rövidebb ideig szoktatnia  bőrt és csak a zöld zónákban (ami kb 4 után van). Fontos, hogy vigyázzatok a bőrötökre, nem ér annyit a barnaság, de a legfontosabb, hogy ne égjetek le. Lehet szedni béta karotin kapszulát  ami belülről segíti a bőrt, a barnulásban.

-Selymes puhaság, ami a bőrünket illeti nem csak a napvédelemnél merül ki, minden lánynak fontos, hogy jól nézzen ki nyáron, főleg fürdőruhában, ezért a szőrtelenítésről sem felejtkezhetünk meg. Sokan esküsznek a gyantára, borotvára, vagy különböző krémekre, ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, de ha gyantát választjátok, akkor ne nyaralás előtti napot válasszátok, mert másnap bizony a bőrnek nem tesz jót a napfény és a sós tenger keveréke, viszont ha a borotva mellet döntöttetek, akkor nyaralásra is mindenképpen vigyétek magatokkal (borotva habbal együtt) hogy megkíméljétek magatokat az esetleges kellemetlenségekről. Vigyetek magatokkal luffa szivacsot ami az elhalt hámsejteket távolítja el és az egyenletes napozásban is segít.

-Tartós körmök, nem tudom, hogy végül én is így döntök e de nagyon jó ötletnek tartom a gél lakkozást, főleg mert nem kell foglalkozni nyaralás alatt a körmünk állapotával, nem kell vinni semmit, lakkot, lemosót, reszelőt, megkímél minket egy csomó idegességétől, válasszunk olyan színt ami illik a fürdőruháink színéhez, vagy egyszerűen egy nude semleges színt, ami mindenhez megy. Sajnos a legjobb minőségű lakkot is seperc alatt oldja a tenger sós vize, esetleg a vállalkozó kedvűeknek a homokozás sem tesz jót. Úgy gondolom ez jó befektetés lehet. Viszont a lábkörmeimnél érdekes, mert ott megmarad a lakkozás sokkal tovább mint a kezemen, így ezzel külön nem foglalkoznék :)

-Alaposan kitisztított arc, fontos főleg, ha olyan sokat ér bennünket a nap, mint nyaralás alatt. Végezheti kozmetikus által, vagy otthon is, de a legfontosabb a higiénia. Gőzölés, tisztítás, mitesszerek és egyéb nem kívánatos dolgok eltávolítása, arcpakolás, egy kis arcmasszázs, valami tápláló szérum és végezetül hidratáló krém, ezt néhány nappal a nyaralás előtt végezd. A szemöldöködet is elkészítheted, legyen szép formája, hogy a képeken smink nélkül is jól mutass, a szemöldök egy keretet ad az arcnak nem mindegy, hogy kusza bozontos és felemás, vagy szép szimmetrikus természetes, ha gondok vannak a szemöldököddel, már most kezd el a vissza növesztését, ne izgasson az a pár hét-vagy hónap amíg vissza nő (mert minél később kezded el annál kevesebb az esély, hogy a tökéletes forma elkészíthető, mert pl nem nő újra vissza egy két fontos szál).

-Gyógyszeres csomag, ez az amit senki nem szeretne használni, de jobb itthon felkészülni az eshetőségekre mint ott vásárolgatni. Olyan gyógyszereket vigyünk amit otthon is használunk, mindig legyen nálunk a dobozza, mert vannak olyan országok ahol a leírás és a doboz nélkül problémázhatnak. Legyen nálunk utazáshoz megfelelő gyógyszer, fájdalomra, lázcsillapításra, hasmenésre, napégésre krém-spray, sebtapasz, kötszer, betadine vagy valami fertőtlenítő, és természetesen az állandó gyógyszerek amiket használni szoktunk. Azt hiszem ennél nagyobb mennyiségre nincs szükségünk, mert ha valami súlyosabb betegséget szereztünk, azt ne magunk próbáljuk meg orvosolni.

-Nézd meg mit kell újra venni, tusfürdő, sampon, balzsam alap dolgok, de jobb a szokásosat itthon megvenni olcsóbban és azt vinni magunkkal, az utazás hosszától függően vehetünk kis kiszerelést is de anyagilag nem jövünk ki jobban, ezért inkább vegyük meg a nagyot és ehhez vegyünk üres tégelyeket amivel áttölthetjük a kívánt mennyiséget és még helyet is spórolunk.

-Pakolj okosan, ez is egy fontos lépés, sokan túlzásba esünk a mennyiséggel és a minőséggel is, nem kell a legdrágább holmiaidait elvinni ha tudod, hogy a legtöbb időt a strandon töltöd, vagy  kirándulni szeretsz mert nem fogod kihasználni a 2 pár telitalpú cipőt, és a tűsarkút és csak sok helyet foglal. Sminkek, alapvetően nem sminkelünk ha fürödni megyünk mert minek, ha valaki smink nélkül nem érzi magát jól, annak meg édes mindegy mit mondok, nyaralás alatt a bőrödnek is jót fog tenni a pihenés, és maximum az esti kikacsolódásokra ajánlok egy kis pírt-bronzosítót, szájfényt, szempillaspirált, hidd el nem fog kelleni, én tavaly sikeresen eltörtem egy két szemhéjpúdert és pirosítót, mert több darabot is vittem magammal (a legjobbakat) és amúgy sem használtam :D Tehát fontos a pakolás előtt átgondolni mi az amit szeretsz itthon is viselni, nehogy olyan ruhát vigyél amit még otthon sem veszel soha fel. Ha meleg helyre mész 1 hosszú kardigán bőven elég, nem kell hosszú nadrág, nem fog mínuszokig csökken a hőmérséklet,  a lábad pedig nem fog megfázni :)

-Vannak olyan dolgok amik külföldön drágábbak így ajánlatosabb itthon megvenni, sokan szeretnek maguknak főzni-sütni grillezni, és nem azért mert nincs pénz az étteremre hanem simán azért mert sokkal jobbat tudnak készíteni, ez a mi esetünkben is igaz, mert nem spórolás a cél hanem isteni finom éltek készítése. Ezért célszerű, otthonról vinni alufóliát (halacska bemegy egy pár karika citrommal fűszerrel-halacska kijön szuper fincsin), lehet vinni itthonról, sót, cukrot kis üvegben hogy ne keljen ott venni egy egész kilót. De ha már kiutazunk akkor ne olyan kaját együnk amit itthon is ellehet készíteni, és olyan hétköznapi. Így csak kiegészítésre vigyünk ezt azt, mondjuk nálunk a grill serpenyő is utazik :)

-Fodrász vagy nem fodrász, két párta szakad a nyaralók tábora, van aki még véletlen sem menne el fodrászhoz nyaralás előtt, mert tudja, hogy a nap és a sós víz mikre képes, van aki pedig e nélkül nem is indulna el nyaralni, mert imádja, ha jól néz ki a haja a fotókon :) Ezt mindenki döntse el, de amit tudok ajánlani, hogy már itthon ellehet kezdeni a tápláló hajpakolások rendszeres használatát, tojás-olívaolaj kapcsolata nagyon jót tesz a hajnak, ezt még kint is ellehet készíteni, fél órát fennhagyni és már lehet is lemosni.

Én tavaly kicsit túlzásba estem, olyan dolgokat is vittem amihez hozzá sem nyúltam.

Tanuljatok az én példából, főleg ha egy tengerparti nyaralásra készültök, és nem egy nagyvárosi divatbemutatóra :D

-Vittem 3! táskát, ebből egyiket sem használtam, csak egy sima övtáskát, amibe a kulcsot, telefont, fényképezőt, ajakápolót tettem... idén nem kell táska, csak a jól bevált övtáska, amire könnyebb is vigyázni :)

-Cipők, jaj nekem elvittem egy futócipőt, egy telitalpú szandit, papucsokat, ebből csak a papucsokat használtam és egyszer felvettem a telitalpú szandált... ajaj :D

-Hosszú nadrág, hosszú pulcsi... soha sem vettem fel őket, mert még fürdőruhában is meleg volt!

-Túl sok könyv, én egyet sem olvastam el tavaly, mert nem volt rá időm, de most mindent rádobok a tabletre, nem kell kilós könyveket vinni, és rengetek hely marad, egy könyv azért mégis jönni fog :)

-Túl sok sminkcucc, mondtam már az előbb is, hogy kb 5-6 darab termék is bőven kielégíti a nyaralásra szükséges sminkfelszerelést.

-Parfümök, nem kell főleg nem nagy kiszerelés, alapvetően ne fújjuk a bőrre ha közvetlen nap éri, mert igen csúnya foltokat szerezhetünk, egy kis testpermet, mehet a ruhára de a bőrre nem kell, este viszont mehet egy kis parfüm, mondjuk valami mini kiszerelésű vagy minta.

-Túl sok melltartó, olyan felesleges, mert nem tudod mikor felvenni, mert mindig bibinken leszel (ha egyáltalán szeretsz fürödni). Én vittem 3-4-et nem is használtam őket, inkább veszek még egy szupi fürdőrucit, hogy jusson minden napra másik :D

Parga

Körülbelül ennyi jutott az eszembe, mondjatok ti is egykét dolgot, mi az amit felesleges elvinni, vagy éppen ellenkezőleg, nehogy itthon hagyjuk, mert jól fog jönni :)

-Rita

1. .profi pakolo vagyok mar, a legutobbi 3 hetes thaifoldi nyaralaskor a hatizsakom mindossze 8.5 kilot nyomott :)

2. sminklemosó, arclemosó és mindenféle hasonló helyett arclemosó kendők.
    leviszi a sminket is, és nekem nagyon jól jött az áttörlés a tenger után is:)

3. Én ilyenkor csak a lábkörmömet festem ki, oda is a legtartósabbat vagy egy nude színt használok + csillámos fedőlakk, az extra kopásmentességért.
    Hosszúnadrágot és egy hosszú ujjú felsőt mindenképp érdemes vinni, én már jártam úgy, hogy szakadó eső, hűvös idő tengerparton - akkor azért kellett a melegebb ruha :) fázni meg utálok.

1. Még annyi, hogy én a krémekkel tudok túlzásba esni. De rájöttem, hogy az Alverde testvaj (amiből ugye van kis kiszerelés is) teljesen tökéletes mindenre: testápoló, sarokpuhító, kézkrém. Egyedül arckrémet vinnék még külön, de akkor is összesen kettő kell a sok-sok tubus helyett :)