Vasárnap!

Most is kicsit korábban írok nektek, nemrég ebédeltünk incsi fincsi sült mustáros tarját, párolt lila káposztát krumplipürét, és házi joghurtos bogyós fagyit :), természetesen csak mértékkel, estefelé jön még egy óra edzés és a mai nap le is van tudva :)

Egyébként nemsokára feltelepítem a sims3-at az összes kiegészítővel, de általában egy két nap alatt megunom, de ilyenkor hétvégén majd meg esz az unalom, varrni nem tudok mert hangos, párom tanul, könyvet olvasni szeretnék, de nem találom hozzá a megfelelő pozíciót (este jobban szeretek olvasni :( ) szóval remélem ezzel elleszek egy darabig :)

Ez lesz lassan a 3. hét hogy egészségesen eszem és még jobban oda figyelek az edzésre, letöltöttem egy tök jó appot a telóra így ott számolgatom a kalóriákat, jó nagy adatbázisa van így konkrét ételeket is ki lehet keresni de mi is menthetünk el újakat, sőt edzést is hozzá adhatunk. Nem kell más hozzá mint net regisztrálás és némi angol tudás, de ezt akár a honlapjukon is megtehetitek tehát nem kell hozzá telefon :)

http://www.myfitnesspal.com/ mindent be lehet állítani :) jó szórakozást hozzá, én imádom kitöltögetni mit eszek :D

Az edzés is igazán jól megy mostanában 2x20 perc RR vagy 20+40 perc RR, általában a súlyzós edzés az ami tuti megy, valamint vagy comb vagy pedig csípő popsi, a has gyakorlatokat nem szeretem :):)

De ha már a kajáknál és az edzésnél tartunk örömmel jelentem be, hogy bizony vannak egészséges nassolni valók és még desszertek is a repertoáromban, igaz én is a neten találtam őket, de kis átalakítással már a magaménak mondanám :):)

Akkor lássuk is azokat az egészséges desszerteket :

Itt elmondanám, hogy ami egészséges nem feltétlen kalória szegény, tehát ezekből sem lehet büntetlenül lakmározni, de néha napján teljes mértékkel belefér a diétás-egészséges étrendbe is :)

Az első dolog ami szerintem szuperül sikerült egy piskótás alappal készült sütemény, ehhez aztán nem kell nagy szakácstudomány még a férfiak is könnyedén elkészíthetik :):)



Itt a lényeg a piskótán van ami több szempontból is tökéletes:

Tojásmentes 
Teljes kiőrölésű lisztel (rozs, vagy tönköly liszt)
Csökkentett cukorral 
Isteni puha lesz :)

A recept :

250 ml tej
100 g barna cukor
1 teáskanál vaníliakivonat
250 g teljes kiőrlésű tönköly liszt

(vagy ez már az én változatom ami a lisztre vonatkozik
50 gr fekete holland kakaó,
 természetesen nem cukrozott,
100 gr fehér liszt
100 gr rozs liszt)

1 kiskanál sütőpor
0,5 kiskanál szódabikarbóna
6 ek. olaj

A tejet a cukorral és a vaníliával elkeverjük, mehet bele az olaj (lehet kókusz olaj is sőt az jobb is)
A kimért lisztet legyen az a normál tönköly vagy az én isteni csokis alapom keverjük el a sütőporral és a szódabikarbónával.
Majd adjuk a folyadékhoz a lisztet, keverjük el csomómentesre, egy sűrű masszát kapunk.

Egy kisebb tepsit, vajazzunk ki ás szórjuk meg tk lisztel, ebbe simítsuk bele a tésztát.

180 fokon 20-25 percig süssük, tűpróbát végezzünk, nehogy ragadjon!



Egy csodásan magas habkönnyű piskóta született, alig hittem a szememnek, jobb mint a tojásos változatok, ezt mindenkinek ki kell próbálnia :)

Innentől pedig folytatódik a süti másik fele, ha nem szeretnénk így készíteni akkor ezt a piskótát, gyümölccsel bármilyen krémmel díszíthetjük tálalhatjuk, nem olyan édes mint a szokványos piskóták de azoknál sokkal jobb :)


Ultra puha :) csupa csoki


Kis kockákra vágtam őket hogy gyorsabban kihűljön 

Közben megfőztem két pudingot nagyon kevés nádcukorral (1,5 evőkanál a fél literhez)
Egy málnásat (ebbe tettem egy kevés rum aromát) és egy csokoládésat



A piskótát apró darabokra csipkedtem és fagyasztott szedret dobáltam rá


Ennek a tetejére öntöttem a málnás pudingot


Majd még egy réteg piskóta, és annak a tetejére pedig a csokis puding, legvégén pedig megszórtam az egészet pár evőkanál kókusszal.

Betettem a hűtőbe néhány órát, hogy jól lehűljön és az ízek összeérjenek, a piskóta ez idő alatt magába szívott egy keveset a lágy pudingból és csodásan szaftos maradt!


Hát már csak ekkor tudtam lefotózni :)

Hihetetlen finom volt, kevesebb kalória, a csökkentett cukor miatt, egészségesebb piskóta :) tojásmentes, olcsó és nagyon gyorsan elkészül :)


Banános szedres joghurt fagyi 

A szederben az a jó hogy nem savanyú így nem igényel cukrot, és mivel banán került mellé így végképp kellően édes :)

A teendő, fagyasszuk le a szedre 2-3 marokkal, és egy banánt amit felszeleteltünk 

Másnap egy fél doboz natúr joghurtot öntsünk a turmixba majd erre mehetnek a fagyasztott gyümölcsök, az egészet keverjük össze és kész is a jégkrém :)

A szeder 50-70 kcal, a joghurt 100 kcal (2 dl) egy közepes banán pedig 100 kcal, ez az adag 2 személyre elegendő hűsítő finomság, én szoktam tenni bele zabkorpát vagy tönköly korpát (ezeknek az ára igen nevetséges fél kiló 250 forint, és nagyon egészséges)


Narancsos banán turmix 

1 banán, 1 narancs, 2 dl tej 2 dl víz 

Az egészet turmixoljuk össze ide is mehet pl egy kis búzacsíra pehely :)
Szintén két személyre elegendő mennyiség :) én ilyeneket reggelire szoktam inni 


Kakaós zabkása 

Úgy bizony ez a finomság is hihetetlen egészséges, hiszen a fekete cukrozatlan kakaó kifejezetten jót tesz a szervezetünknek, hetente egy két kiskanál csodálatosan ki elégíti a csoki után vágyakozókat.
Mindig jó minőségűt vegyetek, nagyobb tételben így biztosan megtérül, mi fél kilót szoktunk venni 2000-3000 forintért, és ez a mennyiség több hónapra elegendő :)

Felforralunk 2-3 dl tejet (vizet) egy edényben egy marok zabpelyhet (tört, spárban 199 forint fél kiló) egy kiskanál kakaóval és fél kanál nádcukorral vagy mézzel, agavéval, juharsziruppal elkeverünk, majd a forró tejhez adjuk és sűrűre főzzük, ha kész dobálhatunk bele néhány csonthéjast vagy valamilyen erdei gyümölcsöt (ezekben nagyon kevés a kalória és nagyon egészségesek)

Nagyon laktató és órákon át biztosítja a telítettség érzését (persze nem akkor mikor egyik napról a másikra át szeretnénk térni a 6 tojásos rántottás sonkás reggelinkről egy egészségesebb alternatívára :))

Egyébként azt ne felejtsétek el hogy a reggeli az egyik legfontosabb étkezés, nem ajánlatos a kihagyása, sajnos tudom nagyon sokan nem esznek még egy falatot sem reggel, mondván nem éhesek, ez nem válasz akkor is muszáj enni mert súlyos egészségügyi gondokat is okozhat :)




Egy csúcs szuper sajtos zabpelyhes ropogtatni való :)

Ezt mindenkinek ajánlom, nagyon könnyű elkészíteni és isteni finom :)

200g zabpehely
53g(5ek.) tk. rozsliszt
2 tojás
1/3 zacskó sütőpor
20-25dkg sajt
54g(2ek.) 10%os tejföl
pici só


A 2 tojást a tejfölt kevés sót és a sajtot összekeverjük
Egy másik edénybe kimérjük a száraz összetevőket és az egészet jól összegyúrjuk, betesszük a hűtőbe, majd vizes kézzel nagyon vékony lapokat formázunk, sütőpapírra tesszük és 200 fokon 15 perc alatt arany barnára sütjük, a szélei kicsit lehetnek sötétebbek akkor lesz igazán ropogós :)

Szerintem rögtön lehet dupla adaggal kezdeni :)




Rakott krumpli, zöldbabbal mediterrán fűszerekkel sok sok sajttal :)

Ezt teljesen én találtam ki, mert nem volt más itthon így csak ezekből tudtam valamit alkotni de isteni finom lett :) sajnos a recept az örök homályba veszett mert közben soha nem figyelek mit csinálok csak rakok ezt rakok azt :(




A nem diétázóknak a héten készült egy jó nagy adag medvehagymás és sonkás lala kifli ami Limara egyik receptje, tehát ott keressétek szuper leírással együtt :)

Én is megkóstoltam (bár ne tettem volna) isteni :)



Egy könnyed mozzarellás saláta egy kevés keleti ízesítésű csirkeszárnnyal :) nyam nyam 



Ez ismét egy saját találmány :D

Hajdinás fasírt, tönkölykorpás bundában :)

Meglepően finom volt, de ezt sem tudom hogy készült, csak raktak a dolgokat, hogy jó legyen az állaga.




A receptekről azt hiszem ennyit, remélem mindenki talál magának valami finomat :) ha tudtok valami egészséges süti receptet akkor azonnal adjátok a tudtomra :):)



Mondtam múltkor, hogy a BYS paletta a kincsesszigetben (Szegeden) 350 forint, és azt is hogy csinálok róla egy kis swatchot, hát így néznek ki, ecsettel húztam, nincs alap, nekem tetszenek a színek, kellemes tavaszi visszafogott árnyalatok enyhe csillogással. Kicsit porzanak de ilyen olcsó terméknél még belefér :)
Lehet én is szerzek belőlük mert nagyon megtetszett az első 4 szín :)


A nagynénimtől kaptam még régebben :) olyan kis cuki csillogós, nagyon szeretem 


Ez pedig egy ultra béna kép, de a lényeg a táska, amit az Oasaptól kaptam :) imádom 



Szóval ez volt a héten sütöttem főztem, és munkát kerestem, mert a mostani kezd az idegeimre menni :D így ebben az ügyben intézkedtem a héten meg a következőn is fogok :):)

Remélem ti is jól vagytok, én nagyon jól érzem magam, csak ne lenne vasárnap és ne fúja a szél :P

Egyébként azt vettem észre hogy egyre többen vagytok és lassan elérjük az 500 főt, egy kérdés, ha nyereményjátékra kerül a sor akkor olyan dolog legyen amit külföldről rendelek, olyan amit Szerbiában veszek vagy pedig ami itt Magyarországon is elérhető ?


Nah pápá, megyek sütök valamit meg felteszem a sims3-at :D



-Rita

14 megjegyzés:

  1. Sims3 <3 remélem a legújabb kiegészítő is megvan =D - egyébként jó lett a bejegyzés nagyon =)

    VálaszTörlés
  2. De örülök, hogy hamarabb jött a poszt, minden vasárnapom fénypontja:D Nekem van überbrutális piskóta utánzatos diétás sütireceptem (cukor- és lisztmentes), teljesen rá vagyok állva:)

    VálaszTörlés
  3. Kajákok...ahh, megéheztem! Szerintem egyébként a táskás képed nem "béna" nekem tetszik. Egyébként próbáltad már a BYS körömlakkokat? Nekem van kettő és nagyon szeretem őket. Olcsó és tartós, nem mellesleg gyorsan szárad. Írtam róla a héten a blogon, ha gondolod olvasd el. :)

    VálaszTörlés
  4. Ennyi fincsi kaja egyszerre :$$$*-* nagyon finomnak néznek ki ;-);-);-)
    Nagyon ügyes vagy, hogy ilyen finomakat tudsz készíteni ;-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon érdekes ez a süti recept, tuti kipróbálom valamikor.
    Ha esetleg nem ismernéd, az én egyik kedvenc egészséges (értsd lisztmentes) sütireceptem a Nevenincs kakaós süti, ezen a néven megtalálod a google-ban, zabkorpából készül :-)

    VálaszTörlés
  6. jajjj, összefutott a nyál a számba! :D:DD Nagyon ügyes vagy :)) Ha fele annyira finomak, mint amilyen jól néznek ki.. hmm :D

    VálaszTörlés
  7. jajne
    mindig kikészítenek az isteni kajáid:$
    most ettem de ezeket még megtudnám enni..

    VálaszTörlés
  8. ahh a Sims3-at én is imádom :)
    Megint szuper dolgokat sütöttél/főztél! Jó kis hét volt ez :)

    VálaszTörlés
  9. imádom ezeket a vasárnapi posztokat :))))

    VálaszTörlés
  10. az a sok finom etel :)))) nagyon jol nez ki az a taska :)))

    VálaszTörlés
  11. a zabkását majd próbáld ki, zabkorpából is. olyan mintha tejbegrízt ennél. fincsi! ma pont ezt reggeliztem meggyel. nyam!
    imádom a vasárnapos posztokat! :D

    VálaszTörlés
  12. jajjjjj,azok a kis kiflicskék arra kívánkoznak hogy megsüssem őket! :D nyami :)

    VálaszTörlés
  13. AAAAA miért sietek ennyire, csak a képek átnézegetésére futotta a szabad fél percemből, de erre a postra vissza kell térnem olyan jól néznek ki ! :D

    VálaszTörlés