Karácsony és a mézeskalács kapcsolata!

Annyit kell róla tudnotok hogy igen szoros kapcsolatban állnak egymással már már elválaszthatatlanok.

3 éve minden decemberben készítek mézes kalácsot kb 15-20 kilónyi mennyiséget az egész hónapban, ebből jut a rokonoknak a szomszédnak, a szűk családnak és a feneketlen pocijú barátomnak is.

Úgy érzem igazi szakértője lettem eme finomságnak, ezért szeretném veletek megosztani mit hogyan csinálok hogy ez legyen a legfinomabb mézi a világon.


Össze vissza minden :D


Csillag Fagyi 


Szerelmes macika

A recept Limarától van az összes receptje tökéletes, a bejgli a pogácsa és a sok sok kenyér és péksütemény.

ITT megnézhetitek a receptet és leírás is társul hozzá.

Plusz Rita összetevők:

Én a tésztához a mi a receptben szerepel adok 3-4 evőkanál sötét kakaó port, de pont ennyi lisztel kevesebbet rakok bele.
Reszelt narancs héjat.
És ha ki szaggattam a formákat akkor aszalt gyümölccsel és dóval, mogyoróval bökdösöm meg őket.

Amikor kisült egy adag 8 perc 170 fokon, akkor egy rácsra tesszük őket kihűlni.
Hidegen rakjuk őket egy jól zárható dobozba amibe teszünk egy kevés narancs héjat, ez puhán tartja őket, mert lesz a kis sütiknek miből elvonni a nedvességet, de egy vékony almaszelet is mehet a dobozba.

Dobozokat tegnap láttam tescoban nagyon aranyos karácsonyi mintával 2500 3 darab, van benne egy picike egy közepes és  egy jó nagy doboz, a kicsi funkcionálhat ajándék ként is jól megpakolva sütivel.

A díszítés, hát ugyan az mint Limaránál, de színezékkel vagy kakaóval amitől szép színt kap a fehér cukros máz, de maradhat fehér is sőt olvasztott csokival is lehet díszíteni, amit csak szeretnénk.

A párommal évről évre egyre nagyobb mézeskalács házat készítünk, idén a barátok is becsatlakoznak ehhez a műalkotáshoz, reméljük valami nagyon csúcs szuper házikót rittyentünk össze.


Készíthetünk a kész méziből sok sok más finomságot is pl sajttortának az alját, vagy a képen látható parfét amit nem is kell le fagyasztani mert így is isteni.


(tényleg nem tudta mi az :D)

Sőt karácsonyfadíszként is tökéletesen működik, tavaly zöld csillagot készítettem idén is valami hasonlót szeretnék.


Ez pedig tavaly ilyenkor készült, hát most épp az eső esik és vagy 8 fok van :D

Tehát akkor:

Recept Limarától tökéletes mindenkinek ajánlom az összes receptjét :)
Adalékként azt teszünk hozzá amit szeretnénk (persze ezt nem nagy mennyiségben, de lehet egy kis rum vagy likőr pl amaretto)
Ha kisült lehet díszíteni, ha a fára vagy ajándékba megy, de ha csak otthoni fogyasztásra akkor egy kis forrócsoki vagy forralt bor és már is megvan a tökéletes harmónia.
Zárt dobozban egy kis narancs héjjal hetekig eláll(hat ha senki nem eszi meg).

Remélem ti is kedvet kaptatok a mézeskalácshoz, mert ez hozzátartozik a télhez a karácsonyhoz, az egész házat átjárja a kellemes fahéjas illat együtt lehet díszíteni és megenni :D

Szóval kellemes sütögetést!



-Rita



2 megjegyzés:

  1. Csorog a nyálam... én mézes puszedlit szoktam készíteni, lekvárral töltöm és megcsorgatom csokival, vagy megfürdetem benne... trüffelt is csináltam tavaly előtt, tavaly meg már kérték, hogy ne hagyjam ki akkor sem. :) a narancsos-chilis a legnépszerűbb de mindig kitalálok valami újdonságot is pl earl grey teás trüffelt is csináltam már idén szerintem mentásat fogok :):)

    VálaszTörlés
  2. nagyon kis kreatív méziket csináltál,köszi a receptet :)

    VálaszTörlés